پولشویی رمز ارز دیجیتال با ترفند کار در منزل

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شهروندان فریب تبلیغاتی با عناوین دریافت کار در منزل از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال را نخورید. 

سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: از روش‌های کلاهبرداری شیادان سایبری، درج آگهی با عنوان با کار در منزل و یا استخدام در صرافی ارز دیجیتال در فضای مجازی می‌باشد. 

او می‌گوید: این مجرمان پس از ثبت آگهی در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، با قربانیان خود که اکثرا جوان و جویای کار هستند ارتباط برقرار و ضمن معرفی خود به عنوان مدیر یک صرافی ارز دیجیتال از افراد می‌خواهد با وی همکاری کنند تا به ازای آن درصدی به عنوان حق‌الزحمه یا پاداش دریافت کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: در ادامه کلاهبردار با اغفال قربانی و تطمیع وی با وسوسه حقوق بالا، او را به ایجاد حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال مجاب و در ادامه با ترفند‌هایی خاص اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی وی و واریز وجوه به حساب قربانی جدید خود می‌کند و از وی نیز می‌خواهد پس از برداشت پول خود، آنها را به ارز دیجیتال تبدیل کند، اما در واقع آخرین افراد فریب خورده از این فرد با شکایت سایر قربانیان گرفتار شده و حساب بانکی‌اش مسدود می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان برای پیشگیری از این شیوه کلاهبرداری توصیه کرد: هموطنان عزیز توجه داشته باشند به هیچ وجه برای افراد ناشناس، ارز دیجیتال خریداری نکرده و مبلغی دریافت نکنند. همچنین به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.