استاندار قم خبر داد؛

مسکن، فرودگاه و مونوریل در صدر پیگیری‌های سفر رئیس جمهور به قم

استاندار قم طرح‌هایی، چون نهضت ملی مسکن، فرودگاه قم و مونوریل را از مهم‌ترین دستور کار‌های مدیریت استان در سفر رئیس جمهور به قم اعلام کرد.

 سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه نور با اشاره به سفر ۹ دی ۱۴۰۰ رئیس جمهور به قم، گفت: دور اول سفر ریاست جمهوری به قم با ۱۴۸ مصوبه همراه بود که ۱۰۱ مصوبه در حوزه اعتبارات بوده است.

آقامیری گفت: در سفر اول رئیس جمهور ۱۴۸ مصوبه به ارزش ۴ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان برای استان قم به تصویب رسید و نهایتاً بیش از ۲ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان تخصیص انجام شد.

وی با اشاره به اجرای کامل ۳۴ مصوبه در دور اول سفر رئیس جمهوری به قم گفت: ۹۸ مصوبه در دست اقدام است و ۱۶ مصوبه به دلیل وجود ایرادات قانونی و بعضاً وجود معارض مسکوت مانده است.

آقامیری با اشاره به دومین سفر رئیس دولت سیزدهم به قم در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت گفت: تعداد قابل توجهی از وزرا از جمله وزرای کشور، نیرو، کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع گردشگری، راه و شهرسازی، به همراه تعدادی از معاونان رئیس جمهوری به عنوان نماینده حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش‌ها و شهرستان‌های استان حضور پیدا می‌کنند.

وی به موضوع مترو نیز اشاره کرد و گفت: خط یک متروی قم آماده است و منتظر تهیه ۳ رام قطار برای تست گرم این خط هستیم.

آقامیری گفت:  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت برای خرید واگن‌های مترو تخصیص داده شده است.

وی همچنین به موضوع مونوریل پرداخت و افزود: هزار میلیارد تومان اعتبار برای شروع مجدد عملیات ساخت مونوریل در نظر گرفته شده و موضوع مونوریل از مصوبات و پیگیری‌های ویژه در سفر آتی رئیس جمهوری به قم خواهد بود.

استاندار قم در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن، استان قم در سه سال گذشته احداث بیش از ۶۵ هزار مسکن آغاز شده است که این میزان ۱۳۰ برابر بیشتر از سه سال آخر دولت قبل است.

وی احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد صنعتی را یکی دیگر از خدمات دولت عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۱۶۳ واحد صنعتی استان احیا شده و ۲۹۵ واحد دیگر نیز در دست احیا و بازگردانی به چرخه تولید است.

منبع:خبرگزاری صدا‌ و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدمات معنوی درقم المقدسه رابه همه استان هاابلاغ کنید
آخرین اخبار