فراخوان حمایت از تولید تئاتر در سال ۱۴۰۳

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار فراخوان حمایت از تولید تئاتر صحنه‌ای و خیابانی در سال جاری خبر داد.

 زمزم گفت: این اداره کل با همکاری یکی از موسسه فرهنگی هنری و با هدف تولید آثار فاخر و ارزشمند در جهت تقویت بنیه فرهنگی هنری در نظر دارد از روند تولید آثار نمایشی در راستای رونق اجرا‌های عمومی و اهمیت به مساله تولید تئاتر، از هنر نمایش حمایت کند.

وی افزود: در این راستا از نمایش‌هایی با محوریت ضرورت افزایش جمعیت و تقبیح سقط جنین، خدمات پیشرفت نظام و خدمات خاص دولت انقلابی، مبارزه با استکبار جهانی، افشای فتنه ۱۴۰۱، ارزش‌های دفاع مقدس، محور مقاومت و مسئله فلسطین و غزه، مفاخر و مشاهیر بومی و منطقه‌ای، آیین‌ها و مناسک بومی و منطقه‌ای حمایت می‌شود.

زمزم گفت: مبلغ اختصاص یافته برای هر اثر نمایش صحنه‌ای ۳۰۰ میلیون ریال و هر نمایش خیابانی ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ضوابط و مقررات این حمایت، گفت:آثار نمایشنامه نویسان بومی در اولویت حمایت قرار خواهد داشت و آثاری که در سنوات گذشته در جشنواره‌های استان حضور و یا اجرای عموم داشته‌اند مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه نمایش‌های انتخابی بعد از تایید شورای نظارت حداقل ۱۰ اجرای عمومی باید داشته باشند، گفت: مبلغ کمک هزینه مصوب برای اجرای عموم در دو مرحله (پس از تایید بازبینی و پس از اتمام اجرای عموم) پرداخت خواهد شد.

زمزم با بیان اینکه زمان ارائه متون نمایشی تا ۵ خرداد است، گفت: اعلام متون برگزیده تا ۱۵ خردادماه جاری و آمادگی برای بازبینی نمایش تا ۱ مرداد و بازه اجرای عمومی نمایش‌ها تا پایان شهریور ماه تعیین شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال متون با شماره ایتای ۰۹۳۷۱۰۷۸۸۵۱ در ارتباط باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.