ارسال ۲۰۰ مقاله به کنگره جهانی حضرت رضا (ع)

دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) از ارسال ۲۰۰ مقاله در سطح ملی و بین المللی به دبیرخانه پنجمین دوره از این کنگره جهانی خبر داد.

زهره نصرت خوارزمی دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) گفت: در سطح بین المللی تلاش ما این بود که امام رضا (ع) و گفتمان سازی رضوی از مسیر زیست و گفتگو در ادبیات بلند رضوی شروع شود.

وی با بیان اینکه مشارکت کنندگان در بخش بین المللی الزاما مسلمان و شیعه نیستند، افزود: این شرکت کنندگان از نژادها، کشور‌ها و طبقات مختلف هستند.

وی ادامه داد: در ابتدا ۱۱۶ کتاب به ۲۴ زبان با دسترسی باز در اختیار محققان قرار گرفت و جلسات متعددی برگزار شد و اساتید دانشگاه‌های بزرگی در رشته‌های مطالعات اسلامی و شیعه پژوهی که در این کنگره شرکت می‌کنند، توانسته‌اند با ادبیات رضوی ارتباط برقرار کنند.

دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با اشاره به برگزاری پیش‌نشست‌های کنگره در واتیکان و عراق، اظهار کرد: در یکی از پیش‌نشست‌ها در واتیکان، شرکت کنندگانی از مرکز مریم شناسی بیروت، یونان، رم و واتیکان داشتیم؛ همچنین در جلسات بغداد عراق، از کویت، مراکش، مصر و عراق شرکت کرده بودند. 

خوارزمی گفت: عراق، لبنان، بورکینافاسو، مالی، آمریکا، اسپانیا، هلند، انگلیس، بلژیک، مراکش، گرجستان، تایلند و بوسنی و هرزگوین از جمله کشور‌هایی هستند که در کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) شرکت خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار