پرداخت ۴۰ درصد از تسهیلات یازده هزار میلیارد تومانی مصوب سفر رئیس جمهور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد از تسهیلات یازده هزار میلیارد تومانی مصوب سفر رئیس جمهور به استان پرداخت شده است.

احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: زمان در نظر گرفته شده برای تسهیلات دو ساله بود و خوشبختانه طی یکسال اخیر روند جذب این تسهیلات سرعت قابل توجهی گرفته است.

مختار احمدی با بیان اینکه در جریان سفر سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور به استان کرمانشاه حدود یازده هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان تسهیلات ریالی برای استان در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، اشتغالزایی و ... به تصویب رسید، گفت: سهم عمده این تسهیلات با رقم بیش از شش هزار میلیارد تومان مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت و مابقی مربوط به سایر بخش‌ها است.

وی با بیان اینکه تسهیلات سفر رئیس جمهور می‌تواند رونق قابل توجهی در اقتصاد استان ایجاد کند، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این تسهیلات به طرح‌های بزرگ صنعتی اختصاص یافته که تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و کمک به زنجیره تولید در استان خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع این تسهیلات، ۴۴۰۶ میلیارد تومان آن معادل حدود ۴۰ درصد پرداخت شده و هنوز هم تا پایان زمان در نظر گرفته شده برای این تسهیلات فرصت داریم تا مابقی آن را نیز جذب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه این ۴۴۰۶ میلیارد تومان به ۳۸ طرح بزرگ در استان اختصاص یافته، اشتغالزایی این طرح‌ها برای کرمانشاه را ۲۲۲۰ نفر اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری جدی برای جذب مابقی این تسهیلات، افزود: در تلاشیم تا پایان این ماه ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از این تسهیلات جذب شود.

احمدی تاکید کرد: در مجموع یکصد طرح عمدتا بزرگ که اشتغالزایی و تحول آفرینی قابل توجهی برای اقتصاد استان دارند، برای استفاده از تسهیلات یازده هزار میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه مصوب شده است.

وی درباره اشتغالزایی این طرح‌ها نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از این تسهیلات برای توسعه و یا تکمیل واحد‌های در دست ساخت و یا واحد‌های موجود اختصاص می‌یابد، فعلا برآورد دقیقی از میزان اشتغالزایی آنها در دست نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار