دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی بیش از ۳۲۲ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در کشور

طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی بیش از ۳۲۲ هزار پروژه نهضت ملی مسکن تا به امروز موفق به دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن شده و بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی در این حوزه پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حال حاضر بازار مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین بازار‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود که همزمان با افزایش تولید مسکن برنامه ریزی برای ساخت ۴ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است. این در حالی است که با وجود تاکید بسیار زیاد در شورای عالی مسکن مبنی بر پرداخت تسهیلات مسکن، اما همچنان در این زمینه کوتاهی‌های از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات صورت می گیرد و تنها یک بانک اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن و همچنین تسهیلات اشتغال زایی می‌کند.

در همین رابطه سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن گفت:در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهاد‌های حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، در دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهاد‌های حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

 سید عباس حسینی با تأکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهاد‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می‌شود. از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید است.

وی اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار،  بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

 حسینی با بیان این که بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت‌ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

براساس این گزارش پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خود می‌تواند زمینه ساز افزایش تولید مسکن و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی که سیاست جدید در حوزه افزایش و تولید مسکن است می‌تواند زمینه ساز بهبود و تقویت بازار ساخت و ساز و تولید باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار