افزایش روز افزون اعتماد به صنعت نفت ایران

مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت نفت گفت: با وجود تبلیغات علیه دیپلماسی انرژی کشور و موفقیت‌های بین‌المللی صنعت نفت ایران انجام می‌شود، اما حضور و استقبال شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد که اعتماد به صنعت نفت ایران روز به روز افزایش یافته است.

غلامرضا جمالی در نشست خیری اطلاع رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با بیان اینکه نمایشگاه نفت بزرگترین رویداد نمایشگاهی کشور و یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی غرب آسیا است و این وظیفه ما را دوچندان می کند، اظهار داشت: امسال با استقبال حضور شرکتهای داخلی و خارجی مواجه بوده ایم و امیدواریم سال‌های آینده تعداد بیشتری را پذیرا باشیم.

وی افزود: در نمایشگاه نفت امسال ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی ثبت نام کرده اند.

سخنگوی شرکت ملی نفت ایران فضای اختصاصی به شرکت‌های خارجی را در سال جاری ۵ هزار متر مربع و ۲.۵ برابر پارسال عنوان کرد.

وی بیان داشت: علیرغم تمام تحریم ها علیه دیپلماسی انرژی و صنعت نفت این میزان استقبال نشان می دهد اعتماد به صنعت نفت افزایش می یابد و تمایل شرکتهای خارجی برای مشارکت با صنعت نفت ایران در حال افزایش است.

جمالی گفت: امسال ما میزبان شرکت‌هایی از ۱۲ کشور شامل چین، المان، روسیه، کانادا، هند، فرانسه، ژاپن، آرژانتین، بلاروس و… هستیم، همچنین مقامات بلندپایه برخی کشورها در افتتاحیه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکتها بر اساس زنجیره ارزش جانمایی شده اند، گفت: در نمایشگاه سال جاری شرکتهای دانش بنیان و فناور حضور بالایی دارند.

مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت نفت تعداد شرکتهای دانش بنیان حاضر در نمایشگاه را ۸۰ شرکت اعلام کرد و افزود: تعداد ۶۴ شرکت استارتاپی و ۲۳ دانشگاه نیز در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حاشیه حضور پررونق صنعت و دانشگاه رویدادهای جانبی متعددی خواهیم داشت، گفت: بسیاری از رویدادها ختم به قرارداد و تفاهمنامه می شود که به رونق تولید، صنعت نفت و اقتصاد ختم خواهد شد.

جمالی بیان داشت: یکی از ارکان اصلی نمایشگاه برگزاری رویدادها و پنل ها است که منجر هب عقد قرارداد بخش خصوصی و دولتی خواهد شد در واقع کارکرد اصلی نمایشگاه اتصال بخش خصوصی و دولتی است.

وی شعار امسال نمایشگاه را جهش تولید و بهینه سازی فناورانه عنوان کرد.

مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت نفت از ایجاد فضای مجازی برای انعکاس اخبار نمایشگاه خبر داد و افزود: این فرصت ایجاد شده که در خارج از نمایشگاه نیز مخاطبین بتوانند از رویدادهای مهم بهره ببرند.

جمالی گفت:با وجود تبلیغات علیه دیپلماسی انرژی کشور و موفقیت‌های بین‌المللی صنعت نفت ایران انجام می‌شود اما حضور و استقبال شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد که اعتماد به صنعت نفت ایران روز به روز افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: برای اولین بار سالن ویژه مربوط به شرکتهای تجهیز محور و تولید بار اول را ایجاد کردیم.

جمالی یادآور شد: یکی از برنامه های مهم رویدادهای جانبی و قرارداد و تفاهم‌نامه خواهد بود که تنها در سال گذشته ۱۵۰ تفاهم‌نامه و قرارداد به امضا رسید.

برچسب ها: نفت ، صنعت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار