اهمیت داده‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز برای خدمت‌رسانی و رضایت‌مندی شهروندان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ گفت: داده‌های این مرکز ۱۳۷ شهرداری شیراز بسیار حائز اهمیت است و باید مورداستفاده بهینه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی به‌طور و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ از نزدیک با کارکنان این مرکز دیدار داشته و از آنها به‌پاس فعالیت‌های شبانه‌روزی آنها قدردانی شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: داده‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز بسیار حائز اهمیت است و باید مورداستفاده بهینه قرار گیرد.

مسعود زارعی بیان کرد: دغدغه ما رفع مشکلات شهروندان است و با نظارت دقیق بر داده‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده از این مرکز و استفاده از پهنه‌ای جی‌آی‌اس به نظر می‌رسد که امکان رصد مسائل و رفع آنها بیشتر شود.

او اضافه کرد: حاصل تمام این برنامه‌ریزی‌ها و کنترل و رصد وضعیت محلات ممکن است دلیل تغییر یک ضابطه یا اصلاح حتی یک مصوبه شود و نتیجه آن موجبات رفاه شهروندان را فراهم کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اهمیت این داده‌ها گفت: کار‌های بزرگی را می‌توان با پالایش آنها برای شهر انجام داد.

به گفته این عضو شورای ششم؛ باید علاوه بر نظرسنجی و افکار سنجی از مردم، نظرخواهی انجام دهیم و درخواست‌ها و پیشنهاد‌های آنها را بشنویم و هر شهروند را در جایگاه یک کارشناس ببینیم و این رمز موفقیت ما در اداره شهر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز بیان کرد: اگر موارد مطرح‌شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ موردتوجه ویژه قرار و رفع شود، موجبات رضایت‌مندی زیادی را ایجاد می‌کند.

روح‌الله خوشبخت گفت: رضایت‌مندی شهروندان از اهداف مهم مدیریت شهری است و بیشتر مسائل مطرح‌شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ با حوزه خدمات شهری ارتباط مستقیم دارد.

او بیان کرد: اطلاعات جمع‌آوری‌شده باید دسته‌بندی و حاصل آن داده‌هایی برای استفاده مدیران در رفع آنها است.

معاون شهردار شیراز گفت: بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ می‌توان دریافت که بیشتر شکایات دریافتی از مردم مناطق شامل مواردی نظیر انواع سد معبر، ترمیم آسفالت و یا جمع‌آوری نخاله ساختمانی و ... است که در صورت رفع آنها باعث رضایت‌مندی شهروندان می‌شویم.

خوشبخت گفت: بیش از ۸۰ درصد تماس‌های شهروندان به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ مربوط به حوزه خدمات شهری است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز در خصوص سامانه مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ بیان کرد: آن سامانه دو مرحله «دریافت و ارسال پیام شهروند» و اقدام است.

رضا جاویدی افزود: اداره اطلاع‌یابی و مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ پاسخگوی همیشه بیدار شهرداری شیراز است و در سال ۱۴۰۲، ۱۸۴ هزار و ۵۲۲ تماس را ثبت که از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۹۷ تماس دریافت راهنمایی و ۱۲۶ هزار و ۴۰۱ تماس شامل درخواست بود.

او در ادامه گفت: ۲۳۵ برنامه «روی خط شهر» با حضور کلیه مدیران و معاونین و شهرداران مناطق در سال برگزار و ۵ هزار و ۳۳۲ گزارش مردمی پاسخ‌داده‌شده است.

سخنگوی شهرداری شیراز بیان کرد: شهر آگاه با هدف ارائه مشاوره به شهروندان در زمینه‌های پرداخت عوارض، شهرسازی و ... با ۴۶۶برنامه و ۳ هزار و ۲۰۰ پیگیری ویژه و ۳۰ هزار صحت سنجی و ۲ عنوان افکار سنجی انجام‌شده است.

جاویدی همچنین عنوان کرد: در پایان هرماه طی گزارش‌گیری کارنامه‌ای برای دوایر مختلف شهرداری صادر و نحوه عملکرد و پاسخگویی به درخواست‌ها در ارزشیابی هر حوزه تأثیر مستقیم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار