خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: ۹۹۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان بر اثر بارندگی اخیر دچار خسارت شده است.

منصور الوند فر گفت: هزارو ۱۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که ۹۰ درصد آن معادل۹۹۰ کیلومتر در بارندگی های سیل آسای روز گذشته دچار خسارات شده و نیاز به بازگشایی دارد.
 
رئیس اداره امور عشایر گچساران ادامه داد: این راه‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده است.
 
الوند فر بیان کرد: بر اثر بارندگی سیل آسای روز گذشته ۷۰ درصد از ابنیه ها، پل ها و خطوط لوله انتقال آب مناطق عشایری این شهرستان دچار خسارت شده است.
 
وی گفت: ترمیم و باز گشایی هزارو ۱۰۰ کیلومتر جاده خاکی عشایری این شهرستان که در بارندگی های بهاره مسدود شده بود امسال انجام، اما بر اثر بارندگی شب گذشته قسمتی از آنها دچار خسارت شده است.
 
رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به اینکه برای بازگشایی این میزان راه عشایری بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: انتظار می رود بنیاد مسکن و شرکت نفت برای بازگشایی جاده های عشایری همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.
 
الوند فر اضافه کرد: ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی سکونت دارند.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که از این تعداد جمعیت عشایری ۹۰ درصد آنها تاکنون به مناطق قشلاقی کوچ کردند و تنها ۱۰ درصد قشر مولد در شهرستان ساکن هستند.
 
تخریب چادرهای عشایر گچساران بر اثر بارندگی/ راه دسترسی برای امداد رسانی به عشایر به سختی انجام می شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.