تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در همدان

پیکر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در همدان تشییع شد

آیین تشییع پیکر مطهر شهید «حاج محمد رنج نوش» شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس امروز شنبه در میان انبوه عزاداران دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون استاندار همدان و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در حاشیه این آیین  اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "حاج محمد رنج نوش" بعد از ۳۸ سال شناسایی و در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

وی ادامه داد: شهید «حاج محمد رنج نوش» در دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده که با آزمایش دی ان‌ای شناسایی و به خانواده ایشان اعلام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: استان همدان ۴۰۰ شهید مفقودالاثر دارد که ۳۰ نفر از آن‌ها توسط آزمایش مشخص شدند.

پیکر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در همدان تشییع شد

شهید «حاج محمد رنج نوش» در اول فروردین ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ متولد شد، پدرش صفرعلی و مادرش گل بندی نام داشت.

سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید. در تفحص منطقه شلمچه بقایای پیکرش به دست آمد که با آزمایش دی ان‌ای هویتش مشخص شد.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم اهداف والای انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب ها: شهید ، تشییع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام منم در تشییع شهید حضور داشتم یاد وراه شهدا همیشه پابرجا وگرامی باید نگه داشت ممنونم از گزارشگران