افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد

مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در کلینیک امام علی(ع) شهرکرد خبر داد.

 دکتر صادقی ثانی اظهار داشت: واحد آموزشی درمانی پژوهشی "توانبخشی کف لگن" با هدف تامین زیرساخت‌های آموزشی و توانمندی دانشجویان رشته فیزیوتراپی و تامین زیرساخت‌های توسعه‌ رشته‌ای  راه اندازی شد.

صادقی اضافه کرد: با افتتاح این واحد خدمات درمانی در جهت کمک به بیماران مبتلا به کمردرد، درد‌های لگنی، بی اختیاری‌های ادراری و مدفوعی، افتادگی‌های مثانه، مشکلات رحمی، یبوست، احتباس ادراری، شب ادراری ها، جراحی‌های ناحیه لگن، نازایی‌ها و ... افزایش می‌یابد.

صادفی همچنین ایجاد بستری مناسب و جدید برای تحقیقات مشکلات و معضلات حاضر و رو به رشد مربوط به ناحیه لگن و کمربند لگنی مانند درد‌های این ناحیه، نازایی، بی اختیاری‌های دفع، احتباس و عدم دفع، اختلالات جنسی و کمردرد‌ها و ... را از اهداف حوزه پژوهشی این واحد برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی این واحد زمینه ارتباطات بین رشته‌ای مانند مامایی، زنان، گوارش، داخلی، فیزیوتراپی، اورولوژی را در زمینه‌های آموزشی درمانی-پژوهشی فراهم و از ارجاع بیماران مربوطه به استان‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

دکتر صادقی با اشاره به گروه هدف دریافت کننده خدمت این واحد تخصصی گفت: بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار، بی اختیاری مدفوع، یبوست، درد‌های ناحیه کمربندلگنی، مبتلایان به اختلالات جنسی و مشکلات ناباروری می‌توانند از خدمات این واحد بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


به گفته وی؛ همه خمات این واحد زیر نظر اعضای هیئت علمی گروه فیزیوتراپی ارائه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
امیدوارم چنین امکانات درمانی در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا و فلارد نیز به مرور وارد شود چون این نقاط به دلیل دوری و بعد مسافت از مرکز استان از امکانات درمانی محروم نمانند