پیگیری راه‌اندازی ۱۵ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی

مجوز راه‌اندازی ۱۵ کد رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در دست پیگیری است.

مرتضی دهقان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طی دوسال اخیر ۱۱ رشته تحصیلی جدید متناسب با نیاز جامعه در دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌اندازی شد.

وی افزود: همچنین مجوز راه‌اندازی ۱۵ کد رشته دیگر در این دانشگاه نیز در دست پیگیری است.

دهقان اضافه کرد: برای نخستین بار دانشجویان خارجی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دولت سیزدهم در این دانشگاه پذیرش شدند.


بیشتر بخوانید


وی از جذب شش عضو هیئت علمی جدید در رشته‌های فیزیوتراپی، مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار در این دانشگاه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۲۵ عضو هیئت علمی تعهدات خدمت در دانشگاه جذب و ۳۴ عضو هیئت علمی پیمانی جهت همکاری‌های آموزشی، درمانی و پژوهشی به کارگیری شدند.

دهقان ادامه داد: افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و پرستاری، ارتقای دانشکده پرستای بروجن به دانشکده علوم پزشکی و ارتقای مرتبه علمی ۲۸ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه از دیگر دستاورد‌های آموزشی این دانشگاه طی دو سال اخیر به شمار می‌رود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به کسب رتبه نخست در رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حیطه پاسخگویی اجتماعی شد.

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست احداث دانشگاه در حوزه آموزشی گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی دانشکده‌های بهداشت و داندنپزشکی دانشگاه به ۸۰ درصد رسیده است و این در حالی است که طی ۲ سال اخیر ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی تکمیل و ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد نیز با مساحت سه هزار و ۴۰۰ مترمربع تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.

دهقان اظهار کرد: کسب مدال‌های رنگارنگ از سوی دانشجویان در رقابت‌های المپیاد دانشجویی، برگزاری ۷۵ کارگاه در راستای توانمندسازی اساتید رشته پزشکی و برگزاری ۱۷۵ برنامه آموزشی در سطح دانشگاه از دیگر اقداماتی است که طی دو سال اخیر انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.