توجه ویژه دولت سیزدهم به سلامت بلوچستان ؛

دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: استقلال مالی این دانشکده پس از ۶ ماه تلاش بی وقفه و توجه ویژه دولت سیزدهم محقق شد.

 منصور نعیم آبادی گفت: این نوید دهنده حل مشکلات بهداشتی، درمانی و ارتقای شاخص‌های سلامت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان است.

وی اظهارکرد: پس از استقلال مالی و افتتاح حساب، ۲۷۰ میلیارد ریال برای نخستین بار پس از راه اندازی این دانشکده به حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار واریز شد.

وی بیان کرد: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز زیرپوشش تخصیص و به حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.

وی ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از ‌حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد، در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد.

توجه ویژه دولت سیزدهم به سلامت بلوچستان ؛ دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد

نعیم آبادی با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی و درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان زیاد است افزود: در شاخص‌های بهداشتی، چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد است.

وی بیان کرد: سرانه‌ تخت بیمارستانی در کل کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۱.۸ تخت در سیستان وبلوچستان ۰/۹، جنوب بلوچستان ۰/۶ و در چابهار (منطقه سواحل مَکُران) ۰/۴ است این یعنی به این معنا است که در شهرستان های دشتیاری، زرآباد و قصرقند حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد و حداقل در ۶ شهرستان حوزه زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت نیاز است تا به سرانه استاندارد کشوری در حوزه سلامت برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار