ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: ۶۲۳۸ نفر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، در صندوق ثبت نام کرده‌اند.

محمدرضا عسگریان  در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهر‌های استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

 

برچسب ها: بیمه ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.