۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: ۵۰ هنرجوی جوان در این شهرستان در دوره‌های فیلم‌سازی کوتاه و بلند مدت شرکت کردند.

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: پارسال در مجموع ۲ دوره فیلم‌سازی تعاملی پنج ماه و بلند مدت هفت ماه در این شهرستان برگزار شد و در دوره تعامل ۱۳ هنرجو و در دوره بلند مدت ۳۷ هنرجو شرکت کردند.

وی اضافه کرد: شرایط سنی ثبت‌نام‌کنندگان باید ۱۶ تا ۳۵ سال باشد و در پایان دوره به فارغ‌التحصیلانی که موفق به تولید فیلم شدند، گواهی فیلم‌سازی معتبر اهدا شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد ادامه داد: فلسفه شکل‌گیری دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران تقویت آموزش ارزان فیلم‌سازی در سطح ملی به منظور کشف استعداد بوده تا علاقه‌مندان و ظرفیت‌های سینمایی کشور به دلیل شرایط مالی از رشد و تربیت باز نمانند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزش فیلم‌سازی در راستای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی به منظور کشف استعداد‌های نوظهور و تقویت و گسترش جریان فیلم‌سازی در استان‌های مختلف صورت می‌گیرد.

بایزیدی با اشاره به تولید ۱۲ فیلم توسط هنرجویان انجمن سینمای جوانان مهاباد اظهار کرد: از این تعداد ۱۰ فیلم داستانی به صورت نیمه حرفه‌ای و ۲ فیلم داستانی به صورت حرفه‌ای و با موضوع اجتماعی تهیه شد.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین کارگاه آموزشی مشاغل سینمایی عکاسی و فتوشاپ و کارگاه آسیب‌شناسی فیلم‌کوتاه نیز با حضور علاقمندان این حوزه برگزار شد.

وی اظهار کرد: پارسال همچنین ۲۰ مورد نمایش فیلم با عنوان پاتوق فیلم با حضور علاقه‌مندان به حوزه فیلم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.