هزار و ۱۹۱ نفر از اهل‌سنت در آذربایجان‌غربی راهی سفر معنوی حج می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: در سفر حج امسال که از ۱۸ تا ۲۱ خرداد انجام می‌شود، هزار و ۱۹۱ زائر اهل‌سنت از استان راهی این سفر معنوی می‌شوند.

شاهین حق‌شناس مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش اعزام زائران اهل‌سنت به خانه خدا نسبت به سالیان گذشته، گفت: امسال هزار و ۱۹۱ زائر در قالب ۹ کاروان شامل ۹۳۹ مرد و هزار و ۴۲ نفر زن به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ۱۸۵ نفر از مهاباد، ۱۸۵ نفر از پیرانشهر، دو کاروان ۱۳۵ نفره از بوکان، دو کاروان ۱۲۰ نفره از ارومیه، یک کاروان ۹۵ نفره از سردشت، یک کاروان ۱۲۰ نفره از اشنویه و همچنین ۹۵ نفر از زائران اهل‌سنت ترک‌زبان به صورت مشترک از ارومیه و سلماس در حج امسال شرکت می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: در سفر حج امسال کوچکترین زائر اهل‌سنت ۱۱ ساله از خوی و بزرگترین زائر نیز ۹۵ ساله از شهرستان پیرانشهر خواهد بود.

وی بیان کرد: از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه نیز به مدت چهار روز، ۸ پرواز انجام شده و در این رابطه ۱۴ کاروان از ارومیه و یک کاروان از مبدا تبریز به حج اعزام می‌شوند.

حق‌شناس در ادامه به زائران توصیه کرد که در کلاس‌های توجیهی پیش از سفر حضور حتمی داشته باشند تا از موارد ممنوعه در سفر و زمان تجمع و روز‌های پرواز اطلاع حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.