شرکت یک میلیون نفر در مسابقات «زندگی با آیه‌ها»

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: حدود یک میلیون نفر در مسابقات پویش «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند و ۸۰۰ هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه قبولی شدند.

حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم گفت: طرح مسطورا با عنوان زندگی با آیه‌ها با همکاری نهاد‌ها و موسسات فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و صدا و سیما در ماه مبارک رمضان برگزار شد که با استقبال میلیونی مردم به ویژه دانش آموزان روبرو شد و ۸۰۰ هزار نفر با شرکت در مسابقات این پویش موفق به دریافت گواهینامه شدند.

او با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن گفت: حفظ موضوعی در واقع دروازه حفظ کل قرآن است و سازمان دارالقرآن الکریم پویش و جریان زندگی با آیات را در تابستان دنبال خواهد کرد. البته باید با ترویج حفظ عمومی قرآن، فرصت حفظ قرآن را بوجود آوریم و در این زمینه، از ظرفیت موسسات و آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم و تاکنون ۵۰ هزار نفر وارد جریان حفظ شده اند.

دبیر شورای ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده، ۷۵ درصد از مردم از این‌که قرآن را حفظ نیستند، حسرت می‌خوردند و لذا معتقدیم این موضوع یک سرمایه ویژه است تا همه مسئولان آن را جدی بگیرند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار