نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره و ارزان قیمت دریافت می‌کنند.

رحیم یونسی گفت: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت در راستای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از کارگران مهارت دیده، تشویق و تجلیل از کارگران برتر مهارت دیده را امری ضروری دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل برنامه جدی در این زمینه دارد.

او به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه بر اساس معیارها و داده‌های آماری موجود را از اولویت‌های این اداره کل ذکر و بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

یونسی با اشاره به ضرورت اجرای فصل ۵ قانون کار و مواد ۱۰۸ و ۱۱۱ توسعه و گسترش مراکز جوار و بین کارگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است.

او افزایش و توسعه سطح همکاری با بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی ۱۰۰ درصد تعهد سالانه خود را اجرا کرده است.

یونسی افزود: پارسال، ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بنگاه‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی بر توسعه و گسترش اشتغال پایدار اظهار داشت: جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.