نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد

نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی عصر دوشنبه در حاشیه اعزام زائران عمره مفرده در گفتگو با خبرنگاران افزود:این سفر زیارتی پس از ۹ سال توقف حج عمره انجام می‌شود.

محمود امانی بنی اضافه کرد:تمام تمهیدات لازم برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد اندیشیده شده است.

 با توجه به تعطیلی ۹ سال حج عمره، مقرر بود طی سال گذشته زائران به حج عمره مفرده مشرف شوند که با توجه به مشکلات پیش آمده این اقدام صورت نپذیرفت که با رایزنی‌های سازمان حج و زیارت کشور مقرر شد که حدود پنج هزار زائری که سال گذشته ثبت نام کردند و موفق به اعزام نشدند به ترتیب واریز وجه و ثبت نامی که انجام شده است در بازه زمانی سوم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به مکه مکرمه اعزام شوند.

حدود هفت درصد زائران حج عمره مفرده در کشور معادل ۳۴۰ زائر سهم خراسان رضوی است که این زائران در قالب چهار کاروان ۸۵ نفره به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

۲ گروه از کاروان زائران حج عمره مفرده از استان خراسان رضوی امروز سوم اردیبهشت ماه و ۲ کاروان دیگر ۱۳ اردیبهشت ماه امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.