در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف؛

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بین ۳۳ کاندیدا، هیچ کدام موفق به اخذ ۲۰ درصد از آراء نشدند بنابراین انتخابات بین سید حسن هاشمی و علی مولوی حقیقی به دور دوم کشیده شد.

او افزود: دور دوم انتخابات این حوزه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و برای این مرحله در کل حوزه، ۲۷۸ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است و از نظر شعب شهری و روستایی، ۱۴۵ شعبه در شهر‌ها و ۱۴۳ شعبه در روستا‌ها مستقر می‌شود.

فاضلی فرد بیان کرد: ۱۴۰۰ نفر دست‌اندرکار در دور دوم انتخابات، به فرآیند رأی گیری کمک می‌کنند و در هر شعبه ۷ تا ۹ نفر اعضا، ۳ تا ۵ نفر ناظر، ۲ تا ۴ نفر معاون صندوق، یک تا ۳ نفر راننده، یک نماینده فرماندار و یک نماینده بازرس وجود دارد.


بیشتر بخوانید


فرماندار بیرجند ادامه داد: در این دوره هر کاندیدایی که بیشترین رأی را بیاورد انتخاب می‌شود و شرط درصد وجود ندارد؛ تبلیغات نیز از ۱۳ اردیبهشت ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

او عنوان کرد: از کاندیدا‌ها و طرفداران آنها می‌خواهیم که در چهارچوب قانون و اخلاق حرکت کنند و در ۸۱ نقطه مشخص شده در بیرجند تبلیغات خود را به صورت رایگان نصب کنند و دقت کنند که اندازه بنر‌های نصب شده از ۱۰۰ در ۷۰ بیشتر نباشد مگر در محل ستاد خودشان و به این نکته که انتخابات بر مبنای قانون است و سلیقگی نیست دقت کنند.

فاضلی فرد تصریح کرد: در این دوره نیز همانند دوره قبل امکان احراز هویت آفلاین و دریافت رأی آفلاین در مناطق صعب العبور روستایی وجود دارد؛ از مردم نیز می‌خواهیم با همان شور و نشاط قبلی در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز همانند دوره قبل مشارکت و همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.