تکمیل بیمارستان «عطار» نیشابور نیازمند ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

فرماندار نیشابور گفت: بیمارستان «عطار» این شهرستان از مصوبات سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ است، تکمیل این طرح نیمه‌تمام به هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مهدی دونده گفت: بهره برداری از بیمارستان ۱۷۵ تختخوابی عطار که در حال حاضر مهم ترین طرح درمانی نیشابور است، در صورت تامین اعتبار تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۱ و ۸۵۰ میلیارد ریال دیگر در سال ۱۴۰۲ برای ساخت بیمارستان عطار تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار نیشابور اظهار کرد: یکی دیگر از موانع پیش روی این طرح حق انشعاب آب به میزان بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است که باید از طریق استان تامین و پیگیری شود.

 بیمارستان «عطار» سومین بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به شمار می رود، اکنون ۵۵۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان های حکیم و ۲۲ بهمن نیشابور فعال است.

در صورت بهره برداری از بیمارستان عطار، نیشابور با کمبود حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر روبرو است.

اکنون میانگین سرانه تخت بیمارستانی در کشور یک و هشت دهم و در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور یک است که از میانگین کشوری پایین تر است.

شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر "بار"، "خور"، چکنه و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.