معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش

استاندار کردستان بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه ورزش برای معرفی استان تاکید کرد و گفت: آمادگی میزبانی از مسابقات و رویداد‌های مختلف ورزشی در این استان وجود دارد.

اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در دیدار با سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار داشت: یکی از چالش‌های بزرگ استان در سال گذشته ذهنیت‌های منفی نسبت به استان بوده که توانستیم با معرفی استان تاحدود زیادی این نگاه ها را تغییر دهیم.

استاندار کردستان گفت: یکی از جنبه های مثبت حوزه ورزش ایجاد نشاط اجتماعی است و ورزش به خوبی می‌تواند این مهم را تحقق بخشد. 

وی حضور نخبگان ورزشی در استان را کمک بزرگی برای معرفی کردستان دانست و افزود: از این طریق سعی می‌کنیم کردستان و ظرفیت‌های آن را به مردم کشور معرفی کنیم.

زارعی کوشا در پایان برای میزبانی استان از اردو‌های و مسابقات ورزشی اعلام آمادگی کرد و گفت: ما به این فضا نیاز داریم و استان کردستان برای میزبانی از مسابقات حتما مدنظر قرار گیرد.

ورزش کردستان در حال توسعه است

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز در این دیدار اظهار کرد: ورزش کردستان در حال توسعه است و فضای صمیمی و دلگرم کننده موجود به ارتقای هرچه بیشتر توسعه کمک شایانی می‌کند.

نصرالله پریچهره با تاکید بر اینکه ورزش نیازمند فضایی آرام و به دور از استرس‌های روانی است، اضافه کرد: کردستان سرشار از آرامش و امنیتی است که ورزشکار به آن نیاز دارد و این مهم می‌تواند سبب توسعه ورزش در استان شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ رشته ورزشی پرطرفدار زیر پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی است، بیان کرد: این رشته‌ها ورزش‌هایی پرطرفدار و مفرح هستند که کم‌ترین آسیب را نیز درپی دارند.

پریچهره گفت: آینده ورزش ایران و جهان در رشته‌های جدیدی است که نیازمند معرفی به جوانان است. 

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری اردو‌ها رو رویداد‌های مختلف ورزشی در استان گفت: سال قبل به اندازه ۲۰ سال میزبانی از مسابقات و اردو‌ها را برعهده داشته ایم. 

آمنه غلام ویسی افزود: با این حمایت‌ها آمادگی میزبان اردو‌های تیم ملی و مسابقات ملی و بین المللی را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.