طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، عملکرد و جزئیات اجرای طرح نوروزی راهداری در نوروز ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بر اساس تحلیل داده های مرکز مدیریت راه های استان، از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا ۱۷ فروردین، ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۲۱ تردد بین استانی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان بیان کرد: متوسط تردد بین استانی روزانه از ابتدای طرح ۹۸ هزار و ۳۶۱ تردد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم تردد پلاک ها از استان های تهران، آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه است، ادامه داد:  کردستانی ها نیز بیشترین مقصد سفرهای خود را استان های همدان، کرمانشاه و مرکزی انتخاب کرده بودند.

 دریافت ۴۹ هزار تخلف جاده ای

وی با اشاره به اینکه طبق تحلیل داده ها ماندگاری زیر یک روز وسایل نقلیه مشاهده شد، تصریح کرد: بیانگر این است که وسایل نقلیه به صورت عبوری از استان تردد داشته اند و می طلبد زیرساخت های مناسب برای جذب و ماندگاری مسافران در استان فراهم شود.

حسنی از ثبت ۴۹ تردد متخلف شده در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: بیشترین محور دارای تخلف مربوط به محور محور مریوان_ باشماق گزارش شده است.

وی گفت: با بررسی فراوانی تعداد تخلفات بالای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، بیشترین تعداد تخلفات در ساعات ۱۳، ۱۶ و ۱۸ رخ داده است.

جابه‌جایی بیش از ۱۲۳ هزار مسافر در قالب طرح نوروزی

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار جابه‌جایی مسافران در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین، ۱۲۳ هزار و ۱۸۷ مسافر در قالب ۲۲ هزار و ۴۳۳ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد مسافر حدود ۲ درصد کاهش و در زمینه تعداد سفر ۳.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

وی از افزایش آمار قابل توجه مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان مینی بوس نسب به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از میزان سفرهای ثبت شده ۷۲ درصد آن درون استانی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به  ثبت ۴۹ هزار و ۴۲۵ تردد در مرزهای استان در زمان مذکور خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

حسنی با اشاره به برقراری ۱۲ هزار و ۷۹۲ تماس با سامانه ۱۴۱ در این مدت و افزایش ۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: هموطنان با استفاده از این سامانه می توانند  از خدماتی مانند آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در محورها  بهره گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.