عطوان:

به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند

تحلیلگر جهان عرب در گزارشی به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش اشاره کرد که عامل شکست آنان در رهگیری و ساقط کردن پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی بود.

 «عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب با رد ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ساقط کردن ۹۹ درصد از پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده ایران، به ۵ دلیل اشاره کرد که تل آویو و متحدانش نتوانستند این موشک و پهپاد‌ها را ساقط کنند.

«عبدالباری عطوان» در رای الیوم نوشت: بسیاری در جهان عرب و جهان اسلام منتظر هستند تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشتباه خود را برای هدف قرار دادن عمق ایران در واکنش به پاسخ موشکی و پهپادی موفق و راهبردی این کشور به دو پایگاه اسرائیلی در النقب انجام دهد. این اشتباه اگر صورت گیرد، ایران با موشک‌های مافوق صوت و پهپاد‌های بسیار پیشرفته با توان ویرانگری بسیار بالا وارد عمل می‌شود و چه بسا واکنش به این اشتباه، همراه با ورود بازو‌های محور مقاومت به عرصه به ویژه حزب الله در جنوب لبنان، الحشدالشعبی در عراق و انصارالله در یمن باشد، البته بعید نیست که ارتش سوریه نیز وارد عمل شود.

عطوان اضافه کرد: پاسخ تنبیهی تهران، بازدارندگی اسرائیلی و آمریکایی را از بین برد و ایران را به عنوان کشوری مطرح کرد که مستقیم نه نیابتی، به رویارویی می‌پردازد و گواه و شاهد ما نیز انجام حمله آن و نهراسیدن از تهدید‌های اسرائیل و آمریکاست.

این تحلیلگر عرب افزود: سه قدرت بزرگ غربی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در کنار اسرائیل و اردن، به مقابله با ۳۶۰ موشک بالستیک و پهپاد انتحاری ایران پرداختند که به عمق اراضی اشغالی شلیک شد و نتایج برای آنها ناامیدکننده بود، زیرا حداقل نیمی از موشک‌ها و پهپاد‌ها به اهداف مورد نظر اصابت کرد و سامانه گنبد آهنین و موشک‌های پاتریوت و سامانه‌های دفاع هوایی در ساقط کردن آنها ناکام ماندند و این شکستی بزرگ برای تسلیحات آمریکایی و اروپایی است.

وی ادامه داد: اگر آنگونه که این سه کشور در کنار تل آویو و اردن ادعا می‌کنند ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را ساقط کرده‌اند و خسارات وارده به دو پایگاه هوایی بسیار محدود بوده است، پس چرا مقامات رژیم اسرائیل به دنبال واکنش هستند و این رژیم را در معرض واکنش بسیار ویرانگرتر ایران قرار می‌دهند؟ اگر این ادعا درست است، پس چرا به خبرنگاران و شبکه‌های تلویزیونی اجازه بازدید از این دو پایگاه پس از حمله مستقیم ایران داده نمی‌شود؟

عطوان نوشت: به پنج دلیل حمله ایران کاری بوده است.

اول: اگر ۹۹ درصد از این موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی که تصاویر زنده نشان می‌دهد به حریم هوایی فلسطین اشغالی وارد شده و میلیون‌ها نفر در کرانه باختری و غزه با چشم خود آنها را دیدند. ساقط شده و به سد پنجگانه آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی، اسرائیلی و اردنی رخنه نکرده، پس این موشک‌ها چگونه به فلسطین اشغالی رسیده است؟

دوم: اگر این موشک‌ها به آسمان فلسطین اشغالی نرسیده است پس چرا صد‌ها هزار شهرک نشین در وحشتی بی سابقه به پناهگاه گریختند؟

سوم: «رونین پرگمن» از اعضای نزدیک به موساد به نقل از عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ویرانی این موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی بسیار سنگین بوده و اگر هر اسرائیلی صحنه‌های این ویرانی‌ها را ببیند، ۴ میلیون نفر فورا از اسرائیل فرار خواهند کرد.

چهارم: تاکید روزنامه فرانسوی فیگارو مبنی بر اینکه «دکترین ضاحیه» اسرائیل پس از حمله ایران به عمق اسرائیل، کارآیی خود را از دست داده و تمام شده و این همان دکترینی است که ارتش اسرائیل به عنوان راهبرد برای ویرانی هدفمند ضاحیه جنوبی بیروت در جولای سال ۲۰۰۶ مطرح کرد که شامل ریختن آتش بسیار سنگین و نامتناسب با منبع تهدید و با خاک یکسان کردن زیرساخت‌ها با هدف تحریک پایگاه مردمی مقاومت علیه آن است.

پنجم: «گلعاد آران» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد که حمله انجام شده از سوی ایران خطری برای مسجدالاقصی است و تصویر عبور موشک‌های ایرانی از فراز این مسجد این موضوع را ثابت می‌کند. اگر ۹۹ درصد از موشک‌ها رهگیری شده اند، پس این موشک‌ها چگونه به قدس اشغالی و پایگاه هوایی النقب رسیده است؟

این تحلیلگر ادامه داد: عملیات وعده صادق گذشته را زدود، آینده‌ای درخشان و آغازی بر پایان غده سرطانی اسرائیل در منطقه و بلکه در کل جهان را رقم زد و گواه آن نیز، کنار آمدن واشنگتن با حقیقت و اعلام بایدن مبنی بر عدم مشارکت در هر حمله به ایران است، زیرا نمی‌داند چه بر سر نیرو‌ها و پایگاه‌هایش در خاورمیانه در صورت مشارکت در این حمله خواهد آمد.

عطوان نوشت: طبق اطلاعات واصله، آمریکا با ایران از طریق میانجی گران عرب تماس گرفته تا اجازه دهد که اسرائیل حمله صوری به اهداف ایران برای حفظ آبرویش انجام دهد و آمریکا از ایران درخواست کرده که پاسخی ندهد؛ اما جوابی که سپاه پاسداران ایران به سفیر سوئیس در تهران داده، منفی بوده و بر این مساله تاکید شده که هرگونه حمله اسرائیلی چه صوری و چه غیرصوری با واکنش کوبنده و بسیار سنگین‌تر از حمله اخیر خواهد بود.

تحلیلگر مطرح جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: وعده صادق همه معادلات را تغییر و فجر اسلامی جدیدی را بشارت داد تا تاکید عملی برای وعده امام خامنه ای، «مبنی بر اینکه مقاومت شکست نخواهد خورد و غزه تنها نیست» به رهبران حماس و جهاد اسلامی باشد که چندی قبل در تهران با ایشان دیدار کردند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۹:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
تمام موشکهای هایپرسونیک به هدف خورده و بقیه حاشیه سازی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
چند زخمی داشت این حمله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کی به کیه
من میگم ۸۷/۶۹درصد از موشک ها رهگیری شد

اصلا ۹۳/۶۷دهم درصدش رهگیری و ساقط شد.میگید دروغ میگم؟خب خودتون برین بشمرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
برابر قانون مجلس اسراییل (کنست)درسال ۱۹۵۶ هر خبری در اسراییل قبل از انتشار باید به تایید کمیته ارتش برسه
بخاطر همینه که اسراییل تا حالا هفت بار با همسایگانش و حزب الله و حماس جنگیده و یک کشته هم نداده.یک هواپیماش هم ساقط نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
رسانه های غربی و آمریکا شفاف هستن و امکان لاپوشانی خبر وجود نداره
ولی اسراییل استثناء هست
اسراییل تنها کشوری در جهانه که هر خبر نظامی و عملیاتی قبل از انتشار توسط هر خبرنگار و رسانه ای باید به تایید کمیته اطلاعات رسانه ای ارتش برسه

تلفات فلسطینی ها به ۳۴ هزار نفر در ۲۰۰ روز رسیده
حالا تلفات اسراییل چقدره‌؟یعنی یک کشته هم نداده؟چرا هیچ کسی نمیدونه اسراییل دقیقا چقدر کشته و زخمی داده؟
جنگ با حماس هفتمین جنگ بزرگ اسراییل با همسایگان و حماس و حزب الله محسوب میشه در هیچکدومش آمار تلفات نیست چرا؟
واقعا چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
با وجود کشتن چندین هزار کودک و بیگناه ، مگه آبرویی هم برای اسرائیل مونده که بخواد با حمله صوری حفظ آبرو کنه، هر اقدام این رژیم تروریستی ولو کوچک و صوری علیه جبهه حق ، شرورانه و تروریستی است. و نقشه کثیفی پشتش هست. و باید با دقیق ترین و کوبنده ترین و شدیدترین وجهی پاسخ داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
باریکلا به تحليل گر عرب وسردبیر روزنامه‌ رای الیوم کاملا"درست گفتن عین حقیقت بود ایران در مقابل ظالم همیشه ودر طول تاریخ قدرتمند وقوی بوده واز هیچ ابرقدرتی حراس نداره اگر اسرائیل دست به هر اقدام وتهدیدی کنه بخصوص گفته با بمب مغناطیسی حمله میکنم مطمئن باشید به محض شلیک کردن بمب در سرزمین های اشغالی منفجر خواهد شد انشاءالله
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
تعداد کشته های اسراییل چقدر بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
اینها و آمریکاییها مگه کشته هم میشن؟ محاله. حداکثر زخمی یا فوقش ضربه مغزی میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
برابر قوانین اسراییل آمار تلفات سری محسوب میشه و کمیته اطلاعات ارتش مجاز به انتشار نمیباشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
هرچقدر کمتر باشه بهتره.مگر ما مثل اونا هستیم که با کشتن ۳۳۰۰۰انسان افتخار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یه عده که حالشون معلومه میخوان بگن موشکا نخورده و ایران و ایرانی ناتوانه اینها یا اسرائیلی هستند یا بیمار اما موندم این ایرانی هایی که خودشون و کشورشون را تحقیر میکنن چی بهشون میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
هدف ایران اصابت همه موشک‌ها وپهبادها نبود. همو تعداد که به هدف خورد اسرائیل حساب اومد دستش .اگه یکی از این نوشکها به دیمون ویا حیفا بخوره کار رژیم اشغالگر تمومه
Germany
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
حمايت مطلق غرب از اسرائيل در استفاده از ان در جهت سركوب و خفه كردن هر گونه مخالفين نظامي تسليحاتي اش است. غرب همان سياست سركوب تضعيف روسيه را غير مستقيم به بهانه و توسط اوكراين پيش ميبرد و اكنون اسرائيل نقش اوكراين را بازي ميكند. سناريوي جديد و نو غرب در پيشبرد تكحكيم سلطه اش بر جنبش ها و كشور هاي مخالف اش. غرب هنرمندانه جهت فريب افكار عمومي مدعي تنش زدايي ولي در عمل حمايت گسترده تسليحاتي اطلاعاتي و رسانه اي از جنايات و حملات اوكراين و اسرائيل. روسيه قدرت اتمي است و غرب با ان جرات درگيري مستقيم ندارد ولي ايران فاقد قدرت اتمي است ولي هر گونه تخلل در امركشتيراني در خليج فارس به هر دليلي نه تنها غرب و امريكا رابه لرزه مياندازد بلكه منجر به سعود سرسام اور بهاي نفت خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یارانه کی واریز میشه زن و بچه ام مردن از گرسنگی تو رو به خدا واریز کنید الان چهار روز هستش هیچی نخوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ولی واقعیت این هست که 99درصد رو سرنگون کردن اینقدر دروغ چاخان تحویل مردم ندین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۴ روز هیچی نخوردی؟دروغگوی وطن فروش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
درود برسپاهیان خدا وننگ برخودفروختههای داخلی وخارحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
خیلی خنده دار درخواست آمریکا از ایران که اسرائیل برای حمله قرار دادن کشور ما به صورت صوری حفظ آبرو کند واقعا نگاه چپ داشتن به کشور ما باید به نابودی اونها ختم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
آخرش نفهمیدیم ساقت کردن یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
داشتم دلیل ها رو باور می کردم ولی دلیل سوم رو که دیدم فهمیدم دستکم دلایلتون الکیه.
بارها تلویزیون خودمون گفته شد که اگر مردم اسراییل گفتگوب کابین اسراییل رو ببینند، ۴ میلیون نفر فورا از اسرائیل فرار خواهند کرد.
ولی اینو چه جوری درست کردین که «رونین پرگمن» از اعضای نزدیک به موساد به نقل از عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ویرانی این موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی بسیار سنگین بوده و اگر هر اسرائیلی صحنه‌های این ویرانی‌ها را ببیند، ۴ میلیون نفر فورا از اسرائیل فرار خواهند کرد!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
داشتم متن جوابت رو میخوندم نزدیک بود نخندم ولی بالاخره فهمیدم همین که ناراحت شدی یعنی جای خوبی اصابت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
تمام موشکها و پهپادها و کروز منهدم شدند و اسراییل پیروز شد آنقدر چاخان و بلوف و دروغ بار ملت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
داداش این ها دروغ میگن رسانه های خارجی که قبول داری بشین پای صحبت اونها بعد بیا بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ساکت شو خائن وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
جوک سال!!!!!!!!!!!!
۱۹:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
فیلمهای خود شهرک نشینها چیز دیگه ای میگه،کوچولوی بی عقل و مغرض،چرا اسراییل اجازه نمیده خبرنگاران از مناطق ادعایی ایران که آنها رو زده،فیلم و تصویر بگیرند؟؟!!!! جناب حماقت و خود تحقیری امثال تو قابل درک است،پس یا با ملت و نظام باشید یا ازین درد بسوزید و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
آها تو راست میگی دوستای اسرائیلیت پیروز شدند برو عمو دنبال زندگیت چرا اصرار داری که بگی ایران و ایرانی ناتوانند اگه اسراییلی نیستی پس از این خود تحقیری چی بهت میرسه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کفگیررر
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۲۳:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
اگه دوستای اسرائلیت واقعا پیروز شدن و هیچ انفاقی براشون نیافتاده پس چرا اینقدر دارن جلز و ولز می کنن که پاسخ بدن؟ پس این همه هیاهو برا چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جدی می فرمایید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
چقدر بانمکی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
دروغ میگید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
بهتر سایت های خارجی نگاه کنید تا از اهمیت جواب کوبنده ایران بیشتر بدانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
شما بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جدی می‌فرمائید اینجوریه.
Iran (Islamic Republic of)
مجییدی
۱۱:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
رهبر ایران اگر حرفی زد بدانند که حرفش با عملش یکیست . اگر صهیونیست ها بخواهند غلطی کنند ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.هنوز از قدرت اصلی خود استفاده نکردیم و این فقط یک سیلی بود که حساب کار دستشون بیاد و گرنه در صورت هر گونه ماجراجویی حمله بعدی ایران هم سریعتر و هم محکم تر و ده ها بار گسترده تر خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
حالا فرض کنیم جمهوری؟ اسلامی؟ تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کرد ! برای بعدش چی؟ فکری برای اتفاقات و تبعات بعدش هم داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
بی شرم تر از آمریکا و اسرائیل وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
چرا یکی هست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
زنده باد مقاومت و ایران عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
عطوان جان خیلی هاش رو رهگیری کردن و زدن.دلیل زدن اونها چی بوده؟بفرمایین تا متخصصان ایرانی بکار بگیرند و در آینده ازش استفاده کنن برای ارتقا و پیشرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
نتانیاهو پایان صهیونیسم را رقم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
چندتا دونه از 300 تا رد شده میشه همون 99 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
دیگه زیاد جوگیر نشید
همه رو نتونست ولی خیلیا رو ساقط کردن مهم همون تعداد بود که نشست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
چرا خرابی ها را نشان نمی‌دهید ؟ اتفاقی نیفتاده اگر بود اسرائیل مارا رها نمی‌کرد
آخرین اخبار