وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است

به باور کارشناسان، آمریکا در مرحله اولیه درگیری، برای اوکراین یک عامل تعیین کننده بود، اما اکنون کاهش قابل توجهی در سطح حمایت وجود دارد.

اوکراین از ایالات متحده به دلیل حمایتش از اسرائیل خشمگین است، این در حالی است که کی یف منتظر کمکی است که در کنگره به تعویق افتاد. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

ولادیمیر دوبوویک، دانشیار و مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ملی مخنیکوف در اودسا معتقد است اوکراین شروع به بیزاری از ایالات متحده کرده‌است. وی افزود که ایالات متحده در مرحله اولیه درگیری برای اوکراین یک عامل تعیین کننده بود، اما اکنون کاهش قابل توجهی در سطح حمایت وجود دارد.

این کارشناس با بررسی خلق و خوی مقامات اوکراینی بر این باور است که کمک‌های آمریکا به اسرائیل برای دفع حملات ایران موجب خشم و ناراحتی اوکراینی‌ها شده است؛ اوکراینی که در شرایط فعلی ضربات جبران ناپذیری از ارتش روسیه دریافت کرده است.

این مقاله خاطرنشان می‌کند که سیستم حفاظت از حریم هوایی اسرائیل با پشتیبانی ایالات متحده و تعدادی از متحدانش صورت گرفت. در عین حال، اوکراین همچنان انتظار کمک‌های حیاتی آمریکا را دارد که در کنگره به تعویق افتاده است.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، حمله ایران به اسرائیل در ۱۴ آوریل را محکوم کرده بود، اما در همان پست بار دیگر اعلام کرد که کی یف منتظر حمایت مالی غرب است. زلنسکی تصریح کرد که کی یف بسیار امیدوار است که کنگره آمریکا در مورد کمک به اوکراین تصمیم بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
آخی زلنسکی بدبخت ،آمریکا تو رو هم مثل بقیه رها کرد خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۲:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
مهیمان نمی تواند مهیمان را ببیند صاحبخانه هر دو را قصه این دو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
بیا خودن بهت تشک بدم بر یه جا دراز بکش اگر خیالت میخای اسوده البته بزارن باشه حالا تشک سفارش بده عقب نیفتی
آخرین اخبار