بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم

وزیر خارجه آمریکا از ادامه حمایت واشنگتن از تل‌آویو خبر داد، اما تاکید کرد به دنبال تشدید تنش‌ها با تهران نیست.

مقامات صهیونیست بار‌ها اعلام کرده اند بدون حمایت تسلیحاتی آمریکا توانایی ادامه دادن جنگ غزه را ندارند. با این حال، واشنگتن علی رغم نسل کشی فلسطینیان، همچنان خود را متعهد به حمایت از اسراییل در این جنگ می‌بیند. این امر به ویژه پس از حمله نظامی ایران به سرزمین‌های اشغالی تشدید شده است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد واشنگتن به هیچ عنوان به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیست، اما ما متعهد به حمایت از اسراییل هستیم. 

وی در ابتدای نشست خود با محمد علی تمیم، معاون نخست وزیر عراق تاکید کرد: ما به دنبال تنش آفرینی نیستیم. با این حال، ما حامی دفاع از اسراییل باقی خواهیم ماند و از نیروهایمان در خاورمیانه محافظت می‌کنیم. 

بلینکن با اشاره به حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، افزود: آنچه حمله ایران نشان داد این است که اسراییل زمانی که قربانی حملات و خشونت هاست نباید به تنهایی از خود دفاع کند و ما در کنار این کشور هستیم. اقدام ایران در این زمینه بی سابقه بود. 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد طی ۳۶ ساعت گذشته درگیر سلسله گفتگو‌هایی برای حل و فصل دیپلماتیک تنش‌های موجود در منطقه بوده است تا مانع از بروز یک بحران در خاورمیانه باشیم. 

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود واشنگتن در پاسخ اسراییل به حمله ایران مشارکت نمی‌کند و تل آویو را به خویشتن داری در این زمینه دعوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جان ما باشید ببینید چیکارتون می‌کنند شیران فارس الحجاز پیرو علی ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ایران انواع قومیت ها داره بگید شیران ایران بهتره من ترکم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اگر به دنبال تنش نیستید
چرا از اسرائیل حمایت میکنید
اگر کشورهای غربی از اسرائیل حمایت نکنند اونقدر وحشی نمی شود
البته در هر صورت شما به یک سگ و یک گاو شیرده در منطقه نیاز دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا حرف مفت می زنه
مرگ بر آمریکا واسرائیل و حامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
فعلاً که تنتون بد میخاره دوست دارید موشک بخورید البته به اسرائیل بخوره نه آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ما سرمون درد میکنه برای دردسر
اسرائیل اگر جرات داره پاسخ بده ایندفعه کار داریم باهاش
دفعه ی قبلی که فقط ترقه بازی بود اتیش بازی اصلی رو اگر غلط اضافی کنید میبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ما هم با دنبال تشدید جنگ در منطقه نیستیم ولی همانطور که شما تحت هر شرایطی از اسرائیل حمایت می کنید ما هم تحت هر شرایطی از فلسطین حمایت می‌کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم.
Germany
Mohieddin
۲۳:۳۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تنبیه متجاوز براستی یک پیروز بی چون چرا است . حمله عالی و بی نقص طراحی شد بود مجموع سپاه پاسداران قهرمان دشمن را در آسمان سرزمین های اشغالی میخکوب کرد. صهیونیست های کودک کش در شوک بزرگی فرو رفته اند. در کابینه جنگ نتانیاهو جنگ لفظی میان احزاب رادیکال رخ داده است بطوریکه هر فرد متأثر در قدرت دیگر را مسئول وضعیت فعلی می داند به هر حال تصمیم به برخورد با نیروی پر توان ایران برای صهیونیست کودک کش فعلا و ظاهرا مقدور نیست ، به همین سبب بر روی دو موضوع در حال کار هستند ابتدا قصد دارند با ابزار رسانه ایی قدرت موشکی و پهپاد ایران را در نزد افکار عمومی بی مقدار جلوه دهند البته با وجود فضای مجازی و فیلم های شب حادثه راست جلوه دادن دروغ کار بسیار مشکلی و تقریبا امکان ناپذیر است چه بسا در ساعات آیند با رو شدن سندهایی مشخص شود نتنها صهیونیست با ( گنبد آهنین ) بلکه یاری دهنگان او امریکا فرانسه انگلستان و برخی رژیم های مرتجع منطقه دسته جمعی رو سیاه و مضخکه عام شوند . همچنین بعد از اینکه کمی از این خفت و خواری که بر سر صهیونیست ریخته شد عبور کنند قصد دارند از طریق نارضایتی که احتمالا با کمک تحریم غیر انسانی و غیر قانونی جامعه ایران ملتهب کنند و با ایجاد چیزی شبهه اغتشاشات سال گذشته انتقام شکست سخت را از مردم ایران بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
جراتشو ندارین،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اتفاقا این جمله رو وقتی قبلا در مورد کشورهای دیگر به کار بردند نتیجه برعکس بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا و اروپا باعث هار شدن صهیونیستها شدند و در جنایات آنها شریک هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
مگه تحریم های یکجانبه و تحت فشار قرار دادن دیگران در رابطه با ایران اسمش چیه اگر ایجاد تنش نیست یواش یواش باید تنگل تنگ بشه درست و حسابی بعد بعد اکثر کشتی ها بار بیس از حد نیزنن باید سر تنگه ترمز یه نیش پا برن باسکول که اضافه بار و اینا نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
به‌به موشک از روی بیت المقدس رد شد خیلی هنره تا بقیه‌ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
مردم ایران خواهان حمله اسرائیل و فروپاشی سیستم هستند ، پس آمریکا لطفا دخالت نکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
بدیهی است ایران مایل به ورود به جنگ با هیچ یک از اطراف نیست اما عناصر افراطی کابینه رژیم جنایتکار اسراییل، تمایل ابلهانه ای برای حمله متقابل احتمالی خواهند داشت. بدین لحاظ کاملاً ضروری است که از هم اکنون طرح پاسخ متقابل ایران با شکلی کاملاً متفاوت و با قوتی ویران کننده آماده باشد. در صورتی که عوامل نادان رژیم جاهل اسراییل دست به خطایی دیگر زدند، بدون فوت وقت و در کسری از ساعت باید پاسخ خود را بگیرند. مکان های نظامی، امنیتی، تجاری، بندری، تاسیساتی، اقتصادی و.... بایستی در این مرحله مورد هدف قرار گیرند تا علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف ناشی از بکارگیری دفاع به اصطلاح گنبد آهنین! خسارات بیشتری نیز از ناحیه تخریب زیر ساختی متوجه آن رژیم خبیث شود. تعویق و تعلل در پاسخ متقابل از این پس قطعاً جایز نیست. سربلند باد ایران قدرتمند، سرافراز باد تشیع علوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
شما اگر به دنبال تشدید تنش نیستید نباید در انتقام ایران مداخله می‌کردید ایران فقط برای دفاع از خود قصد داشت رژیم سرکش اسرائیل را تنبیه کند اما شما مداخله کردید . اگر بار دیگر صهیونیست‌ها اشتباه کنند این بار با یک حمله گسترده مواجه خواهند شد و بهتر است فرانسه، انگلیس و آمریکا مداخله نکنند و امنیت خود را برای دفاع از تروریست‌ها با خطر مواجه نسازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
پهپادها به اوکراین رسید( آمریکا به دنبال تنش با ایران نیست ) ، موشک های بالستیک به اوکراین رسید ( امریکا به دنبال تنش با ایران نیست ) ، پهپادها و موشک وارد حریم هوایی اسرائیل شد ( آمریکا به دنبال تنش با ایران نیست )...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا جز مماشات با ایران ، کار دیگری بلد نیست
آخرین اخبار