کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است

جان کربی مدعی شد میزان کمک‌های بشردوستانه ورودی به غزه طی روز‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه اکنون می‌کوشد خود را مدافع غیرنظامیان نشان دهد. به همین دلیل، واشنگتن اکنون در حال ایجاد جو رسانه‌ای پیرامون گسترش کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است.

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (دوشنبه) مدعی شد میزان کمک‌های بشردوستانه ورودی به نوار غزه طی روز‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 

وی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، خاطر نشان کرد: ما شاهد افزایش روند ورودی کمک‌ها به غزه به صورت بی سابقه‌ای بوده ایم. این مسئله مهم است، اما باید این امر به صورت کافی رخ دهد. ما خواستار جلوگیری از وقوع تلفات غیرنظامیان در جنگ هستیم. 

الجزیره در ادامه می‌نویسد: افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه پس از آن رخ می‌دهد که آمریکا به مقامات صهیونیست هشدار داد تل آویو باید متعهد به حفاظت از غیرنظامیان، نیرو‌های امدادی، و نیز ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه باشد در غیر این صورت با خطر از دست دادن حمایت‌های آمریکا مواجه خواهد شد. 

علی رغم فشار‌ها رژیم صهیونیستی مدعی است بیش از ۳۰۰ کامیون به صورت روزانه در حال ورود به غزه هستند. این میزان بسیار کمتر از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای ورود ۵۰۰ کامیون به این باریکه است. 

همچنین تل آویو به دلیل آنچه مسائل امنیتی می‌خواند تنها اجازه بارگیری نیمی از کامیون‌ها را می‌دهد و خودرو‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت نیمه کامل به این باریکه ورود می‌کنند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، جان کربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار