فرانسه از شهروندان خود می‌خواهد به اسرائیل، ایران، لبنان و فلسطین سفر نکنند

در سایه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای شهروندانش را از سفر به اسرائیل، ایران، لبنان و فلسطین منع کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از اتباع این کشور خواست به دلیل "خطر تشدید تنش" در خاورمیانه از سفر به اسرائیل، ایران، لبنان و سرزمین‌های فلسطینی خودداری کنند. 

اوایل امروز گزارشی حاکی از آن بود که اسرائیل در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده پس از حمله به کنسولگری ایران در سوریه برای حمله از ایران آماده می‌شود.

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: خانواده‌های هیئت‌های دیپلماتیک در تهران باید به فرانسه بازگردند و هیچ ماموریتی از سوی مقامات فرانسوی در کشور‌های مربوطه وجود نداشته باشد.

ایران در روز‌های اخیر بار‌ها اسرائیل را تهدید به حمله تلافی جویانه کرده و آن را مسئول حمله به کنسولگری می‌داند. 

چندی قبل، ارتش رژیم اسرائیل از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق، پایتخت سوریه حمله کرد. در این حمله، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و سرداران احمد رضا زاهدی و حاجی رحیمی از مستشاران نظامی ایران در سوریه به همراه پنج تن از افسران ایران به شهادت رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
امريكا اسرائيل هنرمندانه اگاهانه و با ذكاوت تمام با استفاده حداكثري از تاكتيك قوي و برنده ايران هراسي موفق شده اند مسئله فلسطين را به حماس و با چسباندن حماس حزب الله به ايران قضيه فلسطين و اينهمه كشتار جنايت را كنار زده و ايران را تهديد بزرگ و اصلي منطقه علم كنند. نتانياهو هم شادمانه و با هوشياري خاص هميشگي اش بعد از حمله كنسولگري موفق شد به ارزوي هميشگي اش در كشاندن ايران به رويارويي و خفه كردن مسئله فلسطين و جلوه ايران بعنوان تهديد خطرناك و اصلي و نجات خود برسد. محمود عباس وكشور هاي عربي هم كه دل خوشي از ايران نداشته و ندارند شادمانه منتظر اين رويارويي هستند. رسانه هاي غربي هم هنرمندانه ايران را غول و ابر قدرت نظامي خطرناك جلوه داده و بدين وسيله به تشويق و كشاندن ايران به درگيريو اهميت سركوب ايران كمك ميكنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
کم چرت بگید
آخرین اخبار