«حساب شده، بی‌سابقه و فوق‌العاده» ادبیات این روز‌های جهان درباره پاسخ ایران به اسرائیل

عملیات وعده صادق ایران در پاسخ به تجاوزگری اسرائیل در دمشق، واکنش‌های جهانی را برانگیخته و صد‌ها رسانه و کارشناس آن را یک پیروزی برای کشورمان دانستند.

بیشتر رسانه‌ها و کارشناسان بین‌المللی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را بی سابقه دانسته و به قدرت نظامی ایران اذعان کردند. کارشناسان بر این باورند که این عملیات صفحه‌ای جدید از معادلات جهانی را باز کرده است.

آغاز پاسخ ایران از داخل خاک خود علیه اراضی اشغالی این پیام را به صهیونیست‌ها و حامیان آن رساند که صبر استراتژیک ایران لبریز شده است. این پیام به قدری واضح است که جهانیان متفق القول به آن اشاره می‌کنند.

در همین راستا وب سایت فرانسوی مدیاپارت درخصوص پاسخ تنبیهی ایران نوشت: حمله (پاسخ تنبیهی) ایران به اسرائیل انتقام حساب شده‌ای بود که تهران برای جلوگیری از آتش گرفتن منطقه، آن را انجام داد. اما این رویداد تاریخی به یک نقطه عطف نیز رسید، جنگ در سایه به یک جنگ آشکار تبدیل شد.

مدیاپارت در ادامه افزود: تهران با عملیات «وعده صادق» که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران علنا اعلام کرد، جنایات رژیم صهیونیستی را تلافی کرد. تهران قصد داشت به تل‌آویو نشان دهد که دیگر نمی‌پذیرد که افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را یکی یکی در خاک سوریه و لبنان از بین ببرد. ایران به متحدان منطقه‌ای خود نشان داد که توانایی ضربه زدن به دشمن خود را دارد و این کار را از طریق یک عملیات گسترده انجام می‌دهد.

حمله صهیونیستها به کنسولی ایران

این وب سایت فرانسوی نوشت که پس از حمله به کنسولگری در دمشق که توسط اسرائیلی‌ها در روز روشن انجام شد، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، حمله اسرائیل را اینگونه توصیف کرد: «اسرائیل از نقض تعهدات و کنوانسیون‌های بین المللی هیچ ابایی ندارد».

تبدیل صبر استراتژیک به عملیات تاکتیکی

مدیاپارت در ادامه اعلام کرد که هر چند ایران صبر استراتژیک را کنار گذاشته است، اما بنظر نمی‌رسد بخواهد به یک جنگ منطقه‌ای دامن بزند، این را می‌توان از سخنان مقامات ایران برداشت کرد. در همین راستا یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس نیز گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو هشدار داده است که دولت او با هرگونه واکنشی از سوی رژیم صهیونیستی علیه ایران مخالفت خواهد کرد. 

از نظر این وب سایت فرانسوی ایران و متحدان منطقه‌ای آن نخواستند پاسخ خود را با تمام توان بدهند چرا که متحدان ایران فعالیت اندکی از خود نشان داده اند. حزب الله مانند هر روز از ۸ اکتبر به پرتاب راکت به بلندی‌های جولان بسنده کرد، در حالی که توانایی‌های موشکی و پهپادی آن خیلی بیشتر برآورد می‌شود.

از سویی دیگر یمنی‌ها چند پهپاد و موشک سبک برای اقدامی نمادین در هماهنگی با ایران به جنوب اسرائیل شلیک کردند. مدیاپارت در پایان نتیجه گرفت که این عملیات جایگاه ایران را در عرصه بین‌المللی بالا برد و تهران با پرواز پهپادهایش بر فراز مسجدالاقصی منظره خیره کننده‌ای را رقم زد.

آسمان مسجدالاقصی

عملیاتی برای جلوگیری از آتش گرفتن منطقه

شورای آتلانتیک (یک اندیشکده آمریکایی در زمینه امور بین‌الملل) نیز با موفقیت آمیز خواندن پاسخ ایران تایید کرد که تهران قصد ندارد تنش را در منطقه تشدید کند و این عملیات را برای تلافی کردن شهادت فرماندهان خود در حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق انجام داد، اما در صورت حمله مجدد اسرائیل به ایران، پاسخی که عاید رژیم صهیونیستی می‌شود از طرف چند بازیگر و متحد منطقه‌ای ایران خواهد بود.

این موسسه در ادامه گفت: با ارسال بیش از ۲۰۰ موشک و پهپاد به سوی اسرائیل، ایران عزت خود را باز پس گرفت. واکنش ایران فوق العاده و به اندازه کافی شدید بود که باعث ایجاد هشدار بین المللی گسترده شد.

حمله پهپادی ایران به اسرائیل

شورای آتلانتیک در ادامه نیز تاکید کرد آمریکا بعد از این اقدام ایران در وضعیت بدی قرار گرفته است. از سویی به رژیم صهیونیستی گفته است به ایران حمله نکند. از سویی دیگر نیرو‌های آمریکایی در منطقه همچنان در خطر هستند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر حیله‌گر اسرائیل به بایدن فشار می‌آورد از اهرم فشار علیه او چشم پوشی کند.

سقوط تئوری حمایت اسرائیل از عرب‌ها

عبدالباری عطوان تحلیلگر جهان عرب نوشت که عملیات بی سابقه شنبه و یکشنبه در عمق سرزمین‌های اشغالی نشان داد که رهبری ایران به حرف خود عمل و بدون تردید با دشمن مقابله می‌کند. عطوان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: منطقه وارد مرحله جدیدی شده است.

کرم سریوی کارشناس تسلیحات کشتار جمعی و حقوق بین الملل در پی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تئوری حمایت اسرائیل از کشور‌های عربی در برابر ایران پس از حمله شنبه ایران سقوط کرد. رژیم اسرائیل فلج شد و شهرک نشینان در پناهگاه‌ها پنهان شدند و آنچه رخ داد میزان شکست نظامی اسرائیل را نشان می‌دهد.

همکاری امارات و اسرائیل

خبرگزاری براثا عراق به نقل از یک کارشناس استراتژیک به نام «نسیم عبدالله» نوشت که اهداف جمهوری اسلامی ایران از عملیات نظامی خود علیه رژیم اسرائیل محقق شد. «فایر الدویری»، سرتیپ بازنشته ارتش اردن نیز در گفتگو با شبکه الجزیره با بیان اینکه برای اولین بار ایران و رژیم اسرائیل رودرو درگیر شدند، گفت که حمله شنبه ایران به این رژیم معادله جدیدی را ترسیم و تحمیل کرد.

کارشناسان شبکه المیادین با نام‌های «چارلز ابی نادر: و «خالد غریر» نیز با بررسی ابعاد عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند این عملیات رکورد‌های بین‌المللی را به ثبت رساند و معادلات منطقه را تغییر داد. آنها همچنین اعلام کردند این عملیات یک پیروزی برای ایران بود.

شگفتی صهیونیست‌ها از پاسخ ایران

اما واکنش‌ها به پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی به کشور‌های غربی و عربی نیز خلاصه نشد و خود صهیونیست‌ها نیز این عملیات را در نوع خود بی سابقه خوانده و «لیراز مارگالیت»، دکتر روان‌شناسی اجتماعی و پژوهشگر رفتار در عصر دیجیتال صهیونیست در اظهارنظری درباره واکنش ایران به هدف قرار دادن کنسولگری خود در دمشق، اعلام کرد ایران پیروزی را مدت‌ها قبل از حمله به دست آورد.

این کارشناس صهیونیست در ادامه افزود: ایران شکست نخورده است چرا که در تهران آدم‌های متوهم وجود ندارد و در آنجا افراد منطقی نشسته‌اند که دقیقاً می‌دانستند چه می‌کنند، هر قدم به خوبی برنامه‌ریزی شده بود. 

فرار شهرک نشینان از ترس موشک های ایرانی

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز از شکست استراتژیک اسرائیل پس از واکنش ایران خبر داده و گفت که طی دو هفته رژیم صهیونیستی در انتظار پاسخ ایران و کاملا فلج شده بود.

به گفته شماری از کارشناسان مسائل راهبری و سیاسی نکته قابل توجه در حمله ایران به اسرائیل، تغییر معادلات منطقه و از بین رفتن بازدارندگی رژیم صهیونیستی و تثبیت بازدارندگی ایران است.

تهیه و تنظیم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا اینقدر احمقانه نظر میدید؟ اینکه اگر اسرائیل صلاح هسته‌ای داره و ما نداریم اما این فناوری رو در اختیار داریم و می‌تونیم اون رو تولید کنیم یعنی چی؟ اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران فقط به یک سیلی بسنده کرده درحالی که وعده‌ی نابودی داده بود یعنی چه؟ اصلا چرا اسرائیل صلاح هسته‌ای دارد؟ و بنظر چه زمان از آن استفاده می‌کند؟ غیر از این است که زمان استفاده منطقی از آن، درست در لحظه‌ی نابودی‌اش است؟ اصلا تبعات حمله‌ی هسته‌ای رو میدونید؟ پس به هیچ وجه این سناریو پیش نخواهد آمد که نظام دنبال حمله‌ی همه جانبه به اسرائیل باشد و بخواهد آن را از راه مستقیم و بصورت یک جنگ تمام عیار نابود کند، حتی اگر خود جمهوری اسلامی ایران دارای صلاح هسته‌ای باشد. بچه بازی که نیست از روی لجبازی اقدام کنی! اگر شما که نظر میدید و نادانید درک سیاسی و نظامی داشتید متوجه می‌شدید که ایران با تشکیل نیروهای نیابتی سعی دارد فضا را برای اسرائیل نا امن کند تا با از دست دادن شهروندانش عملا انحلال آن را برای همیشه فراهم کند که شخصا معتقدم این اتفاق با توجه به وجود صلاح هسته‌ای نه شدنی است و نه منطقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به دوستان عزیز بفرمائید که استفاده از پهپادهای تاریخ گذشته یک تاکتیک بود تا لانچرهای دشمن خالی گشته و سپس موشکهای فتاح هایپر سونیک به پایگاه‌های دشمن اصابت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
نیروهای مسلح ایرانمان فوق العاده هستند ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
اگه کفتر ول می کردیم رو سر اسراییل خرابکاری کنه، نشونه گیریش از دقت موشک هامون بیشتر بود...
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۱:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم : ۚ وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ . التماس دعا و صلوات .‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اتفاقا اینکارشون خوب بود. غلط کرده کنسولگری ایران رو زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
دم ایران گرم دم ایران گرم ممنونیم ممنونیم ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جانم ایران عزیز ?
کور باد دشمنانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
چرا ایران نخواست اسراییل را نابود کند، فقط نشان داد میتوانم
درحالی که همه میدانیم باران موشکهای ایران مثل بارانهای شهاب سنگ است، در حجم عظیم موشکها موشک های جعلی هم برای سردرگمی دشمن هم وجود دارد، با این حال ایران نخواست که اسراییل را نابود کند، چرا؟
باید از خوشان پرسید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کشورای دیگه حواسشون باشه اگه بخوان به دستورات اینا عمل کنن و ما رو تحریم کنن همین بلا سر همه اشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
شما دقت نکردید بروید تحقیق کنید که چند تا از پهپاد ها موشک های سپاه اصابت کردند بعد تو بوق و کرنا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
همین که تو داری ازش اینجوری میسوزی یعنی خوب جایی سقوط کردن
Iran (Islamic Republic of)
!!
۱۵:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
نادان ! مهم ابهت پوشالی اسرائیل و غرب بود ، که با این حمله ، له شد !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
مهم زدن بوده
Iran (Islamic Republic of)
صادق صبا
۱۷:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
در پاسخ به این شخص آلبانی نشین که گفت بروید تحقیق کنید چند تا پهپادها و موشک های سپاه اصابت کرد بگیم اولا که اصلا یه دونه رو که قبول داری یه دونه خورد یا نه انشاالله که کور نیستید ببینید تو شبکه های اجتماعی هست دوما ایران اسرائیل رو زد یا نه اینو چی قبول دارید یا نه ایران ننننننمممم اسقاطیلتتتتتون رو زد
بابا زدیم هیچ غلطی هم نمیتونن بکنن این که خیلی واضحه
هییییییچ غلطی نمیتونن و نمیتونید بکنید
البته یه کار بروید و از این غم خودتون رو حلق آویز کنید ?
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۰:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
دوست عزیز، شما اگر از جای درست تحقیق می کردید متوجه می شدید که ایران چه کار بزرگ و حساب شده ای را انجام داده است. متاسفانه شما گول فضای مجازی و رسانه ای را خورده اید که در اختیار خود اسرائیلی هاست و خیلی از خبر ها سانسور می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اگ نخورده بود ک اینهمه تو امثال تو نمیسوختند و امریکا نمیگفت من نمیخام در هیچ حمله ای حضور داشته باشم!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
624
۲۲:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
قرار نبود که پهپهادها اصابت کنند. اونا سیستم ضدهوایی سه لایه رژیم صهیون نیست را مشغول و بعد موشکها اصابت کنند. تصاویری که خود کاربران این رژیم پخش کردند گویای این حقیقت است ضمناً به اعتراف خودشان ده تا کشور در پدافند کمکش کردن. این حمله در اصل مانور بود تا حمله. سه روز قبل به کشورها اعلام کردند آسمان از روز قبل کلیر شده و در آماده باش کامل بودند. خود تحقیری تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
همین که تو ملاج تو خورده و سوزش پیدا کردی ، برای ما کافیه
خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
اشتباه مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
همیشه پیروز باد ایران ، متشکریم از نیروهای فضاپیمای سپاه ،افتخار می کنیم به نیروهای نظامی ایرانمان
Iran (Islamic Republic of)
علی جوکار کمال آبادی
۱۲:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
دعاهایمان در یکماه روزه داری مستجاب شد روحتان شاد تهرانی مقدم و تمام شهدای اسلام از صدر تا ازل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
نیروهای نظامی ایران ،دریایی،هوایی، زمینی و.... باید عملیات هجوم نظامی مستقیم و زمینی از طریق دریا و تسخیر و آزاد سازی بخشی از سرزمین فلسطین اشغالی در برنامه ریزی کنند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
هرچند درسته اما هنوز زوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
دروغ دروغ دروغ
تاکی دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
بسوز
بسوز
بسوز
فشار بخور تا حالت جا بیاد :-))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
یعنی داری میگی قبله آمال و آرزوهات آمریکا و فرانسه دروغ میگن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
تو راست میگی لابد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
تا جونت در بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اینقدر کشش می دهید تا ماهم مثل غزه خدا نکرده 38 هزار کشته وآوارگی وویرانی وازهمه بدتر لباس زیر زنان که بدترین توهین به ناموس مملکت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
هموطن نترس
خدا یار و یاور مومنان است

در ۸ سال دفاع مقدس بدون هیچ حمایتی و با داشتن کمترین تجهیزات رو به روی ۷۰ کشور ایستادیم تا به خاک و ناموسمون دست درازی نکن
مستشاران و سربازان مدافع حرم ما کیلومترها دور از وطن جنگیدن و جان دادن که داعش راه رو برای آمریکا باز نکنه که به خاک و ناموسمون برسن

الان که دیگه قدرت اول منطقه هستیم چه کسی جرات میکنه چپ نگاهمون کنه ؟؟؟

هنوز متوجه نشدی اسرائیل و آمریکا و متحدانش چقدر ذلیل شدن
جرات ندارن کاری بکنن
خاک مملکتشون رو به توبره میکشیم

۷ ماه دیگه صبر کنید و ببینید مثلا ابرقدرت جهان بعضی ها به چه روزگاری دچار خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اگر به متجاوز درس ندهیم
پاشو از گلیمش دراز تر میکنه واین اتفاقی که گفتی میافته
نه اینکه تودهنی بزنیم بهش
وقتی تودهنی بهش بزنیم حساب کار دستش میاد که اینجا اونجا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
این متوهم را جمع کنید ، مثل اینکه خانوادگی پپیشاپیش به استقبال چنین روزی نشسته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
درود بر ایران قوی
چشم دشمنان ایران کور باد
پیروز باشی ایران
الهی شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
باید آمادگی از کار انداختن ماهواره های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکایی را داشته باشیم . در صورت هرگونه غلطی از سمت غرب وحشی و سگ هارش صهیونیست ها ، باید ابزار اطلاعاتی و جاسوسیشان ازبین برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سلاح لیزری برا این روز ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
رژیم در ایران کجا به سر میبره در کدام جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
در جهان منطق ، جهان ایمان ، جهان عشق به وطن ، جهان خر نعل کردن و داغ کردن بز مغز ها
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید سجادیان
۱۱:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
تحلیل تان بابت این حمله موشک
از لحاظ سیاسی اندکی خوب است
ولی دربعد نظامی وویران گیری هیچ ارزش ندارد چون بازدارند نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پس نظر خود کارشناسان نظامی غربی ها را ببین ، و پاسخشان را ببین
امید وارم دو هزاری کج خیلی ازارت ندهد
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۱:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام
لطفا این پیام را به سردار حاجی زاده یا سردار باقری برسانید که این مطلب را در رسانه های رسمی اعلام کنند .
پیام خطاب به مردم ساکن فسطین اشغالی
چنانجه صیون ها اقدامی علیه ایران انجام دادند، برای همیشه از فلسطین اشغالی خارج بشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
لطفا ترجمه کتید
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۱:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام
لطفا این پیام را به سردار حاجی زاده برسانید که این مطلب را در رسانه های رسمی اعلام کند .
پیام خطاب به مردم ساکن فسطین اشغالی
چنانجه صیون ها اقدامی علیه ایران انجام دادند، برای همیشه از فلسطین اشغالی خارج بشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
به امید انکه با تقویت جایگاه پول ملی گام بلند دیگری در بالا بردن اعتلای ایرانیان داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
بالا رفتنش دیرو زود داره اما سوخت و سوز نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اگر اسرائیل یک سنگ به سمت ایران بیاندازد، یقین کند که پاسخ بعدی ایران، فتح تمام عیار حیفا و تل آویو و تقدیم آن به صاحبان اصلی‌اش است. امتحانش مجانی، تماشایش اختیاریست. تمام.
Iran (Islamic Republic of)
آقای انصاریان
۱۰:۳۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی پیروز است اسرائیل نابود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
این مسائل رو ول کنید بابا
الان تو غزه دوباره داره جنایت میکنه، روی این موضوع تمرکز کنید. هر چند که ما گل کاشتیم ولی جهان خبری از موضوع فلسطین دور شده.
باید تو این شرایط بریم سازمان ملل و جنایات اسقاطیل رو محکوم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
حساب شده نیست، چرا حساب شده نیست؟ چون سلاح اتمی برای دفاع از کشور رو در اختیار نداریم :|
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۳:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
من هم باشما هم عقیده بودم سلاح هسته ای ازنان شب واجب تراست امابرادردرزمان ۸سال دفاع مقدس امام فرموداکیداحق موشک باران شهرهارانداریدولی ایشان رامجاب کردندوزدندالان هم رهبرمعظم فرمودتولید حرام شرعی است ولی قول میدهم درصورت اصابت درهرنقطه ازوطن اسراعیل رابابمب اتم ویران میکنیم ایشان نفرمود خریدنش حرام است ایشان نفرموداگرزدندحرام است فرمود زدندبایدبخورند وحیفا وتل آویو باخاک یکسان میشود وفقط با بمب اتم شهرها باخاک یکسان میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
اتمی لازم نیست چون یه بلایی سرشون آوردیم که از بمب اتمی بیشتر سوختند و البته طبق فتوای رهبری و موازین دینی ما مردم بی گناه را تا حد امگان نمی کشیم و صد البته ساخت سلاح اتمی در پنج روز برایمان مقدور است ، پس نگران سوزش خر ها نباش به اندازه کافی داغ شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
: 1- مهم این بود که ایران توانایی دارد در هر زمان و مکان و به تعداد بالا هر جای کشور غاصب صهیونیسم را به جهنمی دردناک تبدیل کند . 2- قدرت پوشالی و پدافند گنبد به اصطلاح آهنی نمایان شد. 3- کشورهای غربی و منطقه حساب کار دستشان آمد. 4- دوست و دشمنان داخلی و خارجی نمایان شد. 4- قوت قلبی برای همه رزمندگان و مسلمانان جهان بود. 5- در این پرتاب غرور آمیز برخی از باگ ها و مشکلات بدست آمد . 6- صنعت نظامی ایران مورد توجه جهان قرار گرفت. 7- باذان الهی مسلملن پیروز و دشمنان و کافران نابود خواهند بود . 8 و .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
یدالله فوق ایدیهم

وعده صادق
غیرت به جوش آمده از خون های پاک به ناحق ریخته شده شهداست
هر چند برای عزت، اقتدار، عظمت، حیثیت و آبروی نظام خون ها باید ریخته شود
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
حقیقتش در شرایط کنونی دنیا تحقیق و توسعه در مورد سامانه های ضد هوایی باید در اولویت نیروهای مسلح قرار بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
و احمقانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
معلومه که بد جاییت آتیش گرفته و میسوزه. برو بشین رو یخ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
غرب زده ی منافق چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
مثل اینکه غربگرایان بیشتر دردشون گرفته تا خود غربیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
حماقتی اگر باشد از کسانی است که قوانین خود ساخته سازمان مللی را به امید ورود آمریکا برای تسخیر منطقه کوچک غزه در زدن کنسولگری زیر پا گذاشتند و طرفدارانشان که بوی بد سوزش شان جهان گیر شده است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
1- مهم این بود که ایران توانایی دارد در هر زمان و مکان و به تعداد بالا هر جای کشور غاصب صهیونیسم را به جهنمی دردناک تبدیل کند . 2- قدرت پوشالی و پدافند گنبد به اصطلاح آهنی نمایان شد. 3- کشورهای غربی و منطقه حساب کار دستشان آمد. 4- دوست و دشمنان داخلی و خارجی نمایان شد. 4- قوت قلبی برای همه رزمندگان و مسلمانان جهان بود. 5- در این پرتاب غرور آمیز برخی از باگ ها و مشکلات بدست آمد . 6- صنعت نظامی ایران مورد توجه جهان قرار گرفت. 7- باذان الهی مسلملن پیروز و دشمنان و کافران نابود خواهند بود . 8 و .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
درست برعکس!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
منافقی ،منافق اعدام باید گردد
آخرین اخبار