سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است/ روابط ما با اردن دوستانه است

کنعانی گفت: حمله به برخی از مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در اولین نشست خبری سال جدید، پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه را در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع عنوان کرد.

 ناصر کنعانی در این نشست در پاسخ به سوالی در ارتباط با عملیات شنبه شب ایران علیه رژیم صهیونسیتی اظهار کرد: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است.

ایران پیش از اقدام نظامی، هشدار‌های لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود

وی با بیان اینکه حمله به برخی از مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع صورت گرفت، گفت: ایران در این زمینه مسئولانه عمل کرد و پیش از اقدام نظامی، هشدار‌های لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود.

وی با بیان این که اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی مورد هدف قرار گرفت در پاسخ به سوالی اظهار کرد: انتظار این است که دولت آمریکا، رفتار مسئولانه، دقیق و واکنش مشروع و متناسب ایران را مورد توجه قرار دهد و به جای اتخاذ رویکرد غیرمسئولانه و انتخاب الفاظ نامناسب، قدردان اقدام منطقی، مشروع، متناسب و توأم با مسئولیت ایران باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: احضار کاردار ایران در اردن در واکنش با خبر‌هایی بود که در برخی از رسانه‌های ایران در ارتباط با اردن صورت گرفته است و نقش اردن در رهگیری برخی از پرتاب‌های ایران به سمت اراضی اشغالی بوده است. این یک موضوع نظامی است و مراجع نظامی در این مورد اظهارنظر خواهند کرد و تا الان هیچ گونه اطلاعی را بنده دریافت نکردم.

ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست

کنعانی بیان کرد: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و ضمن تاکید مجدد بر پایبندی خود بر اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل نسبت به عبور از خطوط قرمز ایران در هر مرحله محکم‌تر از قبل برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز و هر اقدام غیرقانونی عمل و اقدام خواهد کرد.

وی گفت: اقدام ایران ضروری و مناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد، ایران با توجه به عدم اقدام لازم و شایسته از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین در نتیجه رفتار غیرمسئولانه آمریکا، انگلیس و فرانسه در مسیر ایجاد بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جنایت رژیم صهیونیستی و دفاع از امنیت و منافع ملی خود حرکت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفظ و ثباط منطقه‌ای کاملا حرفه‌ای عمل کرده است، افزود: اردن از جمله کشور‌هایی است که در طول سالیان متمادی از ناحیه اقدامات جنایت آمیز متاثر بوده است.

کنعانی بیان کرد: شایسته است که اقدام مشروع ایران در تنبیه متجاوز مورد تایید و حمایت کشور‌ها از جمله کشور‌های منطقه‌ای و کشور‌های عربی و اسلامی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: روابط ما با اردن، روابط دوستانه است و گفتگو‌هایی بین وزرای دو کشور طی ماه‌های گذشته در خصوص نحوه مقابل با جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پایان به نسل کشی صهیونست‌ها در فلسطین وجود داشته است.

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص موضع انگلیس در رابطه با حملات نظامی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جای تاسف است که دولت انگلیس در حالی که چشم خود را بر جنایات آشکار رژیم صهونیستی و اقدامات تنش زا و تهدید آمیز این رژیم می‌بندد اقدام مشروع ایران در دفاع از خود را غیرقابل پذیرش تلقی می‌کند.

وی گفت: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن‌داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده است و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است.

کنعانی اظهار کرد: توصیه ما به همه حامیان رژیم صهیونیستی این است که قدردان ارزش اقدام مسئولانه و متناسب ایران باشند و به جای انتخاب الفاظ نامناسب در ارتباط با ایران رژیم غاصب را از شرارت بیشتر که تبعات و آثار غیر قابل محاسبه آن بیش از همه برای همین رژیم خواهد بود بر حذر بدارند.

تحریم‌های جدید ایران کمکی به دولت‌های غربی نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اقدامات دولت‌های غربی در موضوع هسته‌ای مسئولانه نبوده است. آنها به ایران به عبارتی بدهی دارند، چون تعهداتشان نسبت به توافق هسته‌ای انجام نشده است. در ارتباط با هرگونه تحریم جدید اگر قصدی بر چنین اقدامی داشته باشند چنین اقداماتی سازنده نخواهد بود. 

وی ادامه داد: این موضوعات کمکی به مناسبات دوجانبه نخواهد کرد. همچنان فعالیت‌های هسته‌ای خودش را مبتنی بر معاهدات مربوطه و معاهده پادمان هسته‌ای، چارچوب NPT و همکاری‌های سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد. 

کنعانی گفت: تجربه سالیان طولانی گذشته اقدامات سلبی و رفتار‌های تحریمی در ارتباط با موضوعات اقتصادی کمکی به تعهد سیاسی و اهداف اقتصادی کشور‌های تحریم کننده نخواهد کرد.

 تعلق کشتی توقیفی به رژیم صهیونیستی محرز است

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: عدم اقدام شورای امنیت در محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که براساس قوانین بین‌المللی هم مقر دیپلماتیک و هم مستشاران نظامی ما مورد حمایت بین‌المللی بودند شاهدی بر این مدعاست که این شورا تحت‌تأثیر و نقش آفرینی منفی و غیرسازنده برخی دولت‌های اروپایی نتوانسته به مسئولیت خود عمل کند.

وی گفت: تشکیل جلسه دیشب در شورای امنیت موجب روشن شدن ابعاد دیگری از جنایات این رژیم و میزان نقش بی‌ثبات کننده این رژیم و حامیان آن شد. این نشست عملاً فاقد هر گونه دستاورد سیاسی برای رژیم غاصب صهیونیستی بود.

کنعانی افزود: کشور‌های اروپایی باید توجه داشته باشند اقدام ایران کاملاً مشروع و منطقی بود و این کشور‌ها باید قدردان خویشتنداری ایران طی ماه‌های گذشته و رفتار مسؤولانه ایران نسبت به امنیت و ثبات منطقه‌ای باشند. این کشور‌ها به جای ایراد اتهام به ایران باید خویشتن را مورد مواخذه قرار دهند و به افکار عمومی دنیا پاسخ دهند در مقابل هفت ماه جنایت جنگی مستمر و نسل کشی آشکار رژیم صهیونیستی چه اقدامی انجام داده‌اند و چرا این مسؤولیت حقوقی و بین‌المللی و انسانی و اخلاقی خود در قبال ملت فلسطین و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را انجام ندادند.

مقدمات آغاز مجدد فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران فراهم شده است

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: مقدمات خوبی برای آغاز مجدد فعالیت‌های دیپلماتیک سفارت آذربایجان در تهران فراهم آمده و گفتگو‌های خوبی در سطوح مختلف از جمله وزرای خارجه صورت گرفته و هیأت دیپلماتیک آذربایجان در اواخر سال گذشته برای بررسی و فراهم سازی مقدمات آغاز مجدد فعالیت‌های دیپلماتیک این سفارت به تهران آمدند. اتفاق نظر بین طرفین شکل گرفته که همسو با دیگر زمینه‌های رو به رشد روابط دو کشور همسایه و دوست به ویژه اتفاقات خوبی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی شاهد بودیم، همکاری‌های سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور هم پای حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی حرکت کند و شاهد از سرگیری فعالیت دیپلماتیک این سفارتخانه در تهران باشیم.

وی بیان کرد: با اتمام دوره ماموریت سفیر ایران در باکو- البته هنوز در ماموریت حضور دارد - براساس روند جاری امور مرتبط با سفیر جدید انجام خواهد شد.

کنعانی گفت: ایران در راستای منافع ملی و در چارچوب حاکمیت سرزمینی خود همه تردد‌ها را در تنگه راهبردی هرمز مدنظر دارد و از نقض و خدشه دار شدن حاکمیت آن به هر میزانی که باشد جلوگیری می‌کند. 

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ایران متعهد و پایبند همیشگی به آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی بوده و ایران همواره در همین چارچوب عمل کرده و حافظ آزادی کشتیرانی براساس قوانین و مقررات بین‌المللی در این تنگه بوده است.

وی ادامه داد: براساس اطلاعاتی که تا این مرحله دارم تعلق این کشتی به رژیم صهیونیستی محرز است البته در مراجع ذیصلاح این موضوع را تحت بررسی دارند و اطلاعات تکمیلی توسط این مراجع اعلام می‌شود. 

کنعانی افزود: در چارچوب اعمال مسئولیت و حاکمیت ایران و تلاش مستمر برای ایجاد زمینه کشتیرانی امن در تنگه هرمز و آب‌های خلیج فارس با توجه به نقض مقررارت بین‌المللی دریانوردی از سوی این کشتی و عدم پاسخ مقتضی به سؤالات مراجع ذیربط ایرانی این کشتی برای انجام بررسی‌های لازم به آب‌های سرزمینی ایران هدایت شده و موضوع آن در مراجع ذیصلاح حقوقی و قضایی ایران انجام می‌شود و تصمیم مقتضی در این خصوص اتخاذ خواهد شد و اطلاعات لازم از سوی مراجع ذیصلاح در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

اظهارنظر‌های سیاسی گروسی کمکی به برجام نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: مصاحبه‌ها و اظهارنظر‌های آقای گروسی زیاد شده است و این اظهار نظر‌هایی که رنگ و بوسی سیاسی می‌دهد کمکی به موضوع برجام نمی‌کند.

وی گفت: آقای گروسی در چارچوب مسئولیت خودش به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهارنظر کند و به رفتار‌های مسئولانه و متعهدانه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگاه ایجابی و مثبت داشته باشد و در چارچوب توافقات مشترک عمل کند.

رئیس جمهور به پاکستان سفر می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه گفت:سفر آقای رئیس جمهور با دعوت قبلی پاکستان صورت می‌گیرد و تاکید و توافق برای انجام این سفر وجود دارد.  تاریخ انجام این سفر در زمان مناسب به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اردن از اون پدر سوخته جهان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
در خصوص اردن بدون شک وزارت امور خارجه کم کاری کرد. بایستی سفیر آن کشور در ایران را بدلیل همکاری نیروی نظامی و اطلاعاتی با دشمن صهیونیستی، بلافاصله احضار می کردید. در این مورد ضعیف عمل کردید و اردن به خود اجازه داد سفیر ایران را احضار کند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
زیان بورس را جبران کنید
سه سال تو بورس غارت شدیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
به علت روابط اقتصادی بالای چین و وعده و وعیدها و سرخورده شدن اسقاطیل از آمریکا بنظر می‌رسد که نافرمانی‌های اخیر اسقاطیل از آمریکا به چین ربط داشته باشه ،همینطور تعجبم که آمریکا هنوز نفهمیده ،چون اگر بفهمه که اسقاطیل داره برا چین کار می‌کنه برا بدام انداختن آمریکا برای ورود بجنگ خاورمیانه و رهایی چین فاتحه اسقاطیل خواندش ،،،،بله اسقاطیل نه تنها با آمریکا نیست بلکه در حال حاضر فقط بفکر خود و به چاه انداختن آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
الان باید اردن رو بزنید طبق حرف خودتون

اجازه داد از آسمون و خاکش اسرائیل استفاده کنه

حرفتون کشکه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
موضوع اردن که میگید اصل ماجرا اینه ما با دولت اردن هیچ دوستی نداریم چون همین دولت و نظام اردن و پادشاه قبلی اردن به سمت ایران توپ شلیک کرد در ضمن ارددن کامل همپیمان صهیونیستها و آمریکاست که اینطور نمیشه که .به ملت حرف راست را بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اینکه هیچ ورزشکار و هنرمندی از حمله به سفارت و حمله ایران به اسراییل حمایتی نکرد و هیچ حرفی نزد دردآور هست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
پس معلوم میشه هماهنگ کرده بودین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اردن در طوفان صادق ثابت کرد که دوست ایران نیست و بایستی یه گوشمالی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اگر سازمان های بین المللی ناتوان و عاجز قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
رئیس ناتوان و عاجز شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، باید عکسی ها و فلیم های کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه در این مدت 7 ماه نشان به دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل و هم آمریکا در این مدت 7 ماه در جنگ غزه بیش از 999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. کشورهای اروپایی هم شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در غزه بودن و هستند.
Japan
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
مرگ بر دولت خائن اردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اردن خائن پلشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اره خیلی هم دوستانه ست خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
دولت و مجلس محترم جلوی قاجاق سوخت را بشدت تمام بگیرد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
ایرانی از تحریم نمی ترسد دم سپاه گرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
هرچقدر کشورهای دوست بیشتر باشند بهتر است
اگر اردن هم با شما بود همه درخواست های اونشب رد می شد
و این هماهنگی زیباتر می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
مرگ بر پادشاهی مفت خور اردن و اعراب ترسو و بزدل...
نظم نوین جهانی، پادشاهی و امپراطوری و ملکه ای را نمی‌پذیرد...
جمهوری دمکراسی در جهان...
امنیت و آرامش اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، درمانی، روانی و..... برای همه انسان ها.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اردن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اردک!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
چه لزومی داشت اصلا اسمی از اردن بیآورید؟ تو سری خورهای بی خاصیتی که خیال کرده اند یانکیها و صهیونها با تمام خوش خدمتیهاشان کمترین ارزش و احترامی برایشان قائل مبشوند. ملک عبدا.. بزدل بیشتر نگران تخت گماشتگی خود است تا فلسطین و مسجد اقصی، کاش میشد رهاشان کرد تا دو روزه خوراک سگهای صهیون شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اردن آب آشامیدنی اش از اسرائیل هست و از اونجا سرچشمه گرفته
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۲:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
البته با تقویت جایگاه پول ملی
Iran (Islamic Republic of)
رباسهمیه سرکوب
۱۲:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
لعنت بهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
لعنت الله و رسول الله و ملائکه بر صهیونیست کودک کش و نوچه های بی شعورش.
Italy
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اگر ایران به دنباله تشدید تنش در منظقه نیست پس چجوری شعار نابودیه اسراییل میده نکنه اسراییل باید با باد هوا نابود بشه ؟ پس مزخرف نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
تشدید تنش یعنی جنگی که توش هیچ محاسبه ای نیست با هزینه زیاد چه مادی چه انسانی و بیهوده ست

اسرائیل از بین میبریم ولی با هزینه ی کم

یعنی کاری بکنی از داخل بپوسه و فقط یک روکش فرسوده براش بمونه
بعد تو با یک اسرائیلی طرفی که توخالی شده یک فوت میکنی پودر میشه و تمام


عقل تدبیر محاسبه تشخیص زمان مناسب شناخت مکان درست شناخت محاسبات دشمن و با دید باز عملکردش رو زیر نظر گرفتن
و سر ضرب و به موقع عمل کردن و از همه مهمتر به خدا توکل کردن = با پیروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
سال ۱۹۶۷ همزمان اسرائیل با ۵ کشور عربی جنگ داشت که ۶ روز بود دست آخر پیروز میدان اسرائیل بود اون زمان هم این همه سلاح نداشت و دوستانش هم مثل آلان نبودند سلاحهای پیشرفته نداشتند الان حکومت ایران باید خیلی قوی هست که با شجاعت یک شبه آسمان کشورهای عربی را تا آسمان اسرائیل مثل شهاب بارون کرد از موشک و پهباد اسرائیلی ها دیگه جرأت که جیک شون در بیاد ندارند دیگه دست به عصا حرکت میکنند شاخ غرورشان در هم شکست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
تو دیگه خفه..کور بودی چطور اسرائیل رو سر جاش نشوندم تا دهان اونها و منافقین کوردل وطنی هم بسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
مزخرف رو امثال تو نکبت نفهم میگید برو درباره جشن پوریم صهیونیستا بخون و ببین. بعد همین شما ها ادعای ایرانی بودن دارین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
رابطه تون دوستانه بود که حدود صدتا از پهباد وموشک ها را تو آسمانش زد با اردن قابل اعتماد نیست یعنی رو دیوارش یادگاری ننویسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اونم باخلبانی دختر پادشاه اردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
صد تا رو از کجا آوردی. 100 تا اردن زد، 100 تا آمریکا ابر قدقد زد 100 تا هم گنبد سوراخین صهیون زد. پس در نتیجه هیچ اصابتی به رژیم اشغالگر صورت نگرفت. ببین خر تویی و هم فکرات. در ضمن آب رو بریز اونجا که سوخته.
آخرین اخبار