تازه‌ترین جزئیات از خسارات بارش‌ها در جنوب کشور

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما هشدار‌های قرمز را صادر کرده ایم و تاکنون کشته نداشته ایم، اما تنها ۳ نفر در منطقه عسلویه مصدوم شده اند.

 حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی درباره بارش‌های سیل آسا اظهار کرد: خبری منتشر شد مبنی بر بر اینکه سه نفر در بارش های جنوب کشور کشته شدند، این سه نفر در سیستان و بلوچستان به دلایل سیلاب‌های محلی در این استان کشته شدند.

وی افزود: ما هشدار‌های قرمز را صادر کرده ایم و تاکنون کشته نداشته ایم، اما تنها ۳ نفر در منطقه عسلویه مصدوم شده اند و تمرکز ما و همکاران استانی بر حفظ جان مردم در حوادث این چنینی است.

ظفری درباره چگونگی مصدوم شدن سه شهروند عسلویه‌ای گفت: این سه نفر در محل کار خود بوده و بارش‌های سیل آسا موجب شده اند که این شهروندان مصدوم شوند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: ما از دو روز گذشته اطلاع رسانی را به استان‌های جنوبی کشور بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، فارس و سیستان وبلوچستان داشته ایم که دستگاه‌های مربوطه امدادی و انتظامی و کمک رسان را فرمانداران و اسانداران به خط کنند، لجستیک و پشتیبان تجهیزاتی را آماده باش داشته باشند.

 وی افزود: امروز بارش‌ها از بامداد آغاز شده است و به میزبانی همکاران سازمان اورژانس و دستکاه‌های ملی دعوت شدند و حضور پیدا کرده اند و هماهنگی‌ها انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم طی امروز و فردا این آمادگی‌ها ادامه داشته باشد.

ظفری ابراز کرد: این سامانه قدرتمند است که از جنوب کشور وارد شده است و آنچه که در اطلاعات و اخبار دیدیم که در کشور عمان در روز گذشته دست کم ۱۲ نفر کشته شدند. توصیه می‌کنیم که هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه ها، دهانه پل ها، در حاشیه سد‌ها خودداری کنند. برنامه‌های سفر و تردد خود را کنسل کنند و از رفتن به مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

 

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار