کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی رژیم صهیونیستی به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد.

وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که امروز علیه مردم فلسطین انجام می‌شود.

براساس گزارش المیادین، وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه‌ای نسبت به خطرات معافیت رژیم صهیونیستی از اقداماتی که علیه کشور‌های خاورمیانه با همدستی و حمایت دولت آمریکا انجام می‌دهد، هشدار داد.

برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا با تاکید بر اینکه حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق نقض آشکار حقوق بین الملل و کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است، اعلام کرد: این حملات صلح و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازد، امکان منطقه‌ای شدن درگیری را افزایش می‌دهد و پیامد‌های غیر قابل پیش بینی برای صلح جهانی دارد.

او خاطرنشان کرد که ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در پاسخ قاطع به بمباران کنسولگری ایران در دمشق، انگیزه‌ای برای واکنش ایران به این حمله بود.  وزیر خارجه کوبا در بیانیه خود تاکید کرد: تا زمانی که به راه حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین دست نیابیم، صلح و ثباتی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

ایران در شب شنبه و بامداد یکشنبه در اولین عملیات علیه رژیم اشغالگر، در واکنش به بمباران ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، ده‌ها پهپاد و موشک را به سمت اهداف صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد. 

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق منجر به شهادت تعدادی از مستشاران ایرانی از جمله سردار سرتیب محمدرضا زاهدی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار