تلاش صندوق توسعه و احیاء برای مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری

رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و احیای بناهای تاریخی گفت: این صندوق تنها مرجع قانونی واگذاری بهره‌برداری بنا‌های تاریخی است.

شهاب طلایی شکری، مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی در جلسه مشترک با قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و مدیران کل این معاونت به ارائه گزارشی از حضور یک ساله خود در این صندوق پرداخت و گفت: امسال هدف‌گذاری ما، واگذاری نزدیک به ۱۰۰ بنا برای مرمت و بهره‌برداری است.

وی بر انجام برنامه‌های مشترک میان صندوق و معاونت میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت که صندوق توسعه و احیاء، بازوی اجرایی این معاونت در حوزه‌های مرمت و احیاء است.

طلایی با تأکید بر ایجاد شرایط مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی گفت: ابنیه تاریخی حتی آثار ثبت جهانی به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌گذار را برای حضور در این حوزه مجاب کند. به بیان دیگر، سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، پرریسک است. ما این را می‌دانیم و به همین دلیل، رویکردمان در وهله نخست احیاست، نه درآمدزایی.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های صندوق در چارچوب تفسیر دقیق قانون است.

در ادامه این جلسه، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور ضمن تشکر از تلاش‌های و خدمات مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء و همکاران وی، از توسعه همکاری‌ها میان صندوق و معاونت میراث فرهنگی قدردانی کرد.

دارابی تاکید کرد: برنامه‌ها و اقدامات صندوق با حفظ مرجعیت معاونت میراث فرهنگی و در عین حال، تسهیل و تفویض اختیار و تمرکززدایی در امور دنبال شود.

در بخش دیگری از این جلسه که امروز - یکشنبه ۲۶ فروردین - در معاونت میراث فرهنگی برگزار شد، مدیران ادارات کل این معاونت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار