اجرای ۱۱ تقاطع غیر همسطح در قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: قرارداد ۱۱ تقاطع غیر همسطح شهر قزوین در راستای کاهش ترافیک منعقد شد و عملیات اجرایی آن نیز پس از تصویب شورای ترافیک استان، آغاز می‌شود.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طراحی و احداث ۱۱ تقاطع غیر همسطح در دستور کار جدی شهرداری قزوین گرفته و مطالعات ترافیکی آن نیز هم اکنون در حال انجام و بررسی است.

وی ادامه داد: طراحی و احداث این تقاطع‌ها موجب کاهش میزان آلودگی هوا و معضل رفع ترافیک شهر قزوین خواهد شد و در مطالعات این طرح‌ها نحوه هدایت آب‌های سطحی در محل تقاطع هم در نظر گرفته می‌شود.

عرشیان به ویژگی‌های این تقاطع‌ها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این ویژگی ها، استفاده از نرم افرار‌های شبیه ساز ترافیکی برای پیش بینی وضعیت ترافیک قبل و بعد از احداث هر تقاطع است.

به گفته این مسئول، احداث و طراحی تقاطع‌های یاد شده به رفع گره‌های ترافیکی در تقاطع‌های معلم - شهید چگینی، ادامه بلوار معلم و اتصال به کمربندی شرق (آیت الله باریک بین)، اتصال سه راه بند ارنجک (بلوار آیت الله باریک بین) به میدان مینودر خواهد شد.

عرشیان ادامه داد: همچنین گره‌های ترافیکی در سایر تقاطع‌ها از جمله معلم - شهید سپهبد سردار سلیمانی، به روز رسانی طرح هندسی بلوار معلم - دانشگاه، تقاطع میدان سید حسن نصرالله و اصلاح امتداد آن در میدان ارتش، تقاطع شورا - امیرکبیر، میدان مادر و اتصال آن به بلوار باهنر و تقاطع بلوار مطهری - چگینی نیز با کاهش بار ترافیکی همراه خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: طراحی و مطالعات ۱۱ تقاطع غیر همسطح تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام می‌رسد و مراحل ساخت و احداث آنها نیز پس از تصویب شورای ترافیک استان عملیاتی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار