ترمیم جاده‌های روستایی قزوین نیازمند اعتبارات استانی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: انجام خط کشی، نصب علایم و لکه گیری مسیر‌های روستایی نیازمند اعتبارات استانی است.

فتاح آسیابی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: خط کشی، نصب علایم و لکه گیری مسیر‌های روستایی با توجه به کمبود اعتبارات بر اساس اولویت‌ها انجام می‌شود و برای انجام تمام مسیر‌ها نیازمند اعتبارات استانی هستیم.

آسیابی افزود: لکه گیری جاده روستایی قزوین - الموت به خصوص در منطقه کورانه به صورت مستمر درحال انجام است و سال گذشته از کیلومتر ۲۵ به بعد این اقدامات انجام شد که قرار است در سال جاری تا قبل از کیلومتر ۲۵ نیز عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در جاده ضیاء آباد - نیکویه - آب ترش سال گذشته یک بخش‌هایی تحت روکش آسفالت قرار گرفت و طرح‌هایی نیز هم اکنون درحال اجرا است، اما در بیشتر مسیر‌ها با توجه به کمبود اعتبارات استانی بر اساس اولویت‌ها اقدام خواهیم کرد.

آسیابی تاکید کرد: عملیات راهداری جاده‌های صالی و فرعی استان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد و تمامی اقدامتی مثل تعریض جاده جزو عملیات راهسازی بوده و از طریق شرکت متولی پیگیری می‌شود.

این مسئول بیان کرد: طول مسیر ضیاء آباد - نیکویه - خرمدشت ۵۷ کیلومتر است که ۹ کیلومتر آن سال گذشته تحت عملیات عمرانی قرار گرفت و برای مابقی آن نیز در طول سال جاری برنامه ریزی شده است.

آسیابی بیان کرد: برای بحث خط کشی مسیر‌های فرعی از طریق اعتبارات استانی می‌توانیم دامنه خدمت رسانی را افزایش داده و برای شهروندان امکاناتی بهتری را فراهم سازیم.

بیش از ۵ هزار کیلومتر از راه‌های استان قزوین مربوط به روستا‌ها بوده که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده، ۸۰۰ کیلومتر نیازمند به بهسازی و روکش دارد و هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیازمند آسفالت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.