استاندار قزوین: 

اجرای طرح عفاف و حجاب نور باید با روشنگری و تبیین همراه باشد

استاندار قزوین گفت: اجرای طرح عفاف و ححاب باید با روشنگری و تبیین همراه باشد چراکه مقوله بی حجابی در یک مسیر طولانی ایجاد شده و برای حل آن باید با لحاظ تمامی جوانب با آن رفتار کرد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار داشت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید یک فضای فرآیندی را سپری کند و باید با لحاظ تمام جوانب و با استفاده از نظرات کارشناسان همه حوزه‌های ذی ربط با آن مواجه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب نور افزود: اجرای این طرح باید با روشنگری و تبیین همراه باشد چراکه مقوله بی حجابی در یک مسیر طولانی ایجاد شده و برای حل آن باید با لحاظ تمامی جوانب با آن رفتار کرد.

اعلایی با اشاره به اهمیت افزایش گفتگو و اقناع جمعی گفت: برای اجرای چنین طرح‌هایی باید از ظرفیت گروه‌های مرجع مانند هنرمندان، متنفذین اجتماعی، روحانیون، اساتید دانشگاه و معلمان و همه افراد دارای دایره نفوذ استفاده کرد و باید با تضارب آرا و ایجاد یک همگرایی همگانی برای مرزبانی از مقوله همه پسند عفت و حیا مسیر را پیش برد.

استاندار قزوین اضافه کرد: به هر میزان که در جهت صیانت از حیا و عفاف و حجاب اذهان را از یک موضوع کیفری صرف به سمت یک مساله مرتبط با حقوق آحاد جامعه جهت بدهیم به همان میزان در اقناع و اجرای طرح‌های اینچنینی موفق خواهیم شد.

وی ادامه داد: اباحه گری و بی دقتی در رعایت حریم‌های عفت و حیا، حقوق اجتماعی و انسانی دیگر افراد جامعه را تهدید میکند و خود جامعه و به نوعی وجدان عمومی اجتماع باید نسبت به این تهدیدحق خود آگاه باشد و رعایت آن را مطالبه کند و با هر کسی که این حقوق را نادیده می‌گیرد برخورد کند و از حاکمین هم مطالبه مقابله با حرمت شکنی‌های اجتماعی را داشته باشد.

اعلایی گفت: فطرت انسان مطالبه گر حیا و موافق عفت و پاکدامنی است و اقناع عمومی دال بر اینکه خواست ما در اجرای این طرح‌ها صیانت از مرز‌های حیا و عفاف است، تاثیر فراگیر‌تر اجرای این طرح‌ها را بیشتر می‌کند و ما را به اهدافمان در زمینه سازی تعالی زیست عفیفانه در جامعه نزدیکتر می‌کند و همراهی عمومی را که لازمه موفقیت طرح‌های کلان اجتماعی است بر می‌انگیزاند.

استاندار قزوین گفت: مردم از بعضی تظاهر به بی عفتی‌ها ناراحتند و قطعا حاکمیت وظیفه مدیریتی و قانونی دارد که زمینه حذف تجاهر به اباحه گری را فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار