تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری و شهردار فرخ‌شهر بر اهمیت توسعه فرهنگ کتابخوانی و حمایت از کسب و کار‌های کوچک تأکید شد.

احمد فرهادی با اشاره به پیشتازی شهرستان فرخ‌شهر در اجرای طرح کتابخانه‌های عمومی و کسب و کار‌های کوچک به همت کتابخانه فرهنگ دستگرد، همکاری مطلوب شهرداری با کتابخانه‌ها در ایجاد بازارچه کسب و کار‌های خانگی و کوچک در محوطه کتابخانه و دیگر حمایت‌های ارزشمند شهرداری و شورای اسلامی شهر را کاربردی ارزیابی کرد.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی همواره به دنبال بهبود و ارتقای خدمات فرهنگی خود هستند و توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای و ایجاد محیط‌های جذاب برای جوانان، از جمله اهدافی است که در دستور کار قرار دارد.

فرهادی اضافه کرد: در حال حاضر کتابخانه‌ها از کارکرد سنتی گذشته خود فراتر رفته و به عنوان مراکزی برای تبادل اندیشه، خلاقیت و نوآوری شناخته می‌شوند و این تلاش‌ها، بدون شک، با حمایت شهرداری و شورای شهر به نحو شایسته‌تری به ثمر خواهد نشست.

امیر کریمی‌نژاد رئیس شورای اسلامی فرخ‌شهر با مهم دانستن توجه به مباحث فرهنگی و در رأس آن کتاب، گفت: هزینه برای ترویج کتابخوانی، سرمایه‌ای ویژه و خاص است که حاصل این سرمایه‌گذاری را مرور زمان به ما نشان خواهد داد.

وی نگاه ویژه شهردار فرخ‌شهر به موضوع ترویج کتابخوانی را قابل تقدیر دانست و افزود: نخستین اقدام فرهنگی شهردار پس از انتصاب ایجاد بزرگ‌ترین نماد کتاب در چهارمحال و بختیاری بود که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته و زیبایی خاصی به شهر بخشیده است.


بیشتر بخوانید


کریمی نژاد از فراخوان برای آثار و تألیفات نویسندگان و شعرای محلی این شهر خبر دادند که در قالب دیوار اختصاصی کتاب و به عنوان نمایشگاه آثار فرخ‌شهر در گذر زمان اجرا خواهد شد. همچنین، برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی محوطه کتابخانه آصف به عنوان خانه نهج‌البلاغه و استفاده از این محل برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی به منظور رفع دغدغه‌های اهل ادب را از دیگر برنامه‌های شهرداری و شورا برای ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

سبحان نظری شهردار فرخ‌شهر نیز فاصله گرفتن از کتاب را یکی از مشکلات جامعه امروزی عنوان کرد و اهمیت ماندگاری دانش از طریق کتاب‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: فرهنگ‌سازی در زمینه کتابخوانی با توجه به پیشینه فرهنگی فرخشهر، مسئولیت مضاعفی بر دوش شهرداری قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جوانان باید با استفاده از روش‌های نوین به سمت کتاب و کتابخوانی هدایت شوند و شهرداری در نظر دارد تا با برنامه‌ریزی منظم، به ترویج کتابخوانی و پایه‌ریزی فرهنگ با کتاب ادامه دهد و امید است که با همکاری و همراهی همه جانبه، گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.