برگزاری رویداد کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی

رویداد کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی با حضور کتابداران چهارمحال و بختیاری به میزبانی بروجن برگزار شد.

سید باقر میرعبدالهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در رویداد کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اگر چه کار کتابخانه‌های عمومی برگزاری همایش نیست بلکه برای تقویت کارکرد‌های اجتماعی نهاد کتابخانه در تلاشیم تا با برگزاری رویداد‌ها و همایش‌ها ارتباط بین این نهاد و دیگر دستگاه‌های فرهنگی و علمی را تقویت کنیم.

وی افزود: یکی از همایش‌های مهمی که در این راستا در دستور کار قرار گرفته همایش کسب و کار‌های خُرد است بدین صورت که با ارائه آموزش‌های کتابخانه‌ای افراد را در حوزه کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی و خُرد فعال می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


میرعبدالهی با بیان اینکه یکی از راه‌های راه‌اندازی کسب و کار، کسب آگاهی و دانش است، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در آن آگاهی جمعی شکل می‌گیرد، کتابخانه است از همین رو رسالت خود می‌دانیم که با تسهیل‌گری در این حوزه و ایجاد اتصال بین کتابخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای اعضا و حتی مراجعان کتابخانه‌های عمومی زمینه اشتغالزایی را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی یک محیط زنده و پویا است، ادامه داد: پویایی کتابخانه به کتابداران و اعضا است و وجود این افراد به قفسه‌های کتاب معنا می‌بخشد و از سوی دیگر با آموزش کسب و کار‌های کوچک می‌توان در پویایی و شکوفایی کتابخانه بیش از پیش اقدام کرد.

میرعبدالهی، آموزش و ترویج در کتابخانه‌ها را از کار‌های محوری نهاد کتابخانه برشمرد و گفت: کتابخانه یک پایگاه اجتماعی مهم است و تسهیل‌گری این نهاد برای راه‌اندازی کسب و کار‌های کوچک بذری است که امروز در این پایگاه کاشته شده و انتظار می‌رود این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد و در آینده شاهد باروری آن باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.