بهره مندی ۳۸۴ بیمار اُتیسمی استان همدان از خدمات آموزشی و حمایتی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: ۳۸۴ بیمار مبتلا به اُتیسم شناسایی شده زیرپوشش برنامه های حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار گرفتند.

محمد قادری احسانپور گفت: از این تعداد بیمار شناسایی شده ۱۶۱ نفر در همدان، ۸۱ نفر در نهاوند، ۹ نفر در تویسرکان، ۱۷ نفر در بهار، ۲۳ نفر در اسدآباد، ۷۰ نفر در ملایر، ۱۲ نفر در کبودرآهنگ و ۱۱ نفر در رزن هستند و در کمیسیون پزشکی پرونده دارند.

او گفت: افراد دارای اختلال اُتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دچار مشکل هستند.

قادری احسانپور با بیان اینکه بیماران اتیسمی شناسایی شده از ۲ مرکز روزانه در استان خدمات دریافت می کنند گفت: خدمات توانبخشی و آموزشی در مرکز روزانه همدان با ظرفیت ۸۰ نفر و مرکز روزانه نهاوند با ظرفیت ۵۰ نفر به این افراد ارایه می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: هزینه خدمات ارائه شده در این ۲ مرکز از طریق یارانه بهزیستی پرداخت می‌ شود و از افراد دارای تمکن مالی شهریه مشارکتی دریافت می‌شود

قادری احسانپور اظهار کرد: خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی، مشاوره، کلاس های آموزشی هنر درمانی، روانشناسی و روانپزشکی زیر نظر درمانگران تخصصی به صورت مستمر در ۲ مرکز روزانه استان همدان به مبتلایان اُتیسم ارایه می شود.

برچسب ها: اتیسم ، زیر پوشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.