سنجش ۸۰ درصد نوآموزان خراسان جنوبی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی از سنجش ۸۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان تاکنون خبر داد.

ماندگار رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر معادل ۸۰ درصد دانش آموزانی که مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول می‌شوند، در برنامه ملی سنجش بدو‌ ورود به دبستان و پیش دبستان شرکت کرده اند.

او با اشاره به شرکت ۹۵ درصدی در اکثر مناطق ۱۲ گانه استان افزود: طبق برآورد‌های انجام شده، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان بیرجند و روستا‌های حومه آن و همچنین حدود ۷۰۰ نفر در شهرستان قاین و روستا‌های آن هنوز در برنامه سنجش شرکت نکرده اند.

ماندگار با اشاره به آغاز ثبت نام پایه اول در اردیبهشت ماه، بر لزوم شرکت هر چه سریعتر نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ۱۴۰۳ در برنامه ملی سنجش تأکید کرد و ادامه داد: ۱۳ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی - تربیتی در سطح استان در حال اجرای برنامه ملی سنجش هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با اعلام پایان مهلت سنجش در اردیبهشت تأکید کرد: باتوجه به اینکه عدم شرکت در برنامه سنجش باعث بروز مشکل در ثبت نام پایه اول خواهد شد، اولیای گرامی نسبت به اقدام برای سنجش فرزند خود اهتمام لازم را داشته باشند.

او عنوان کرد: والدین با مراجعه به سامانه my.medu.ir اقدام به نوبت گیری کرده و هنگام مراجعه به مرکز جامع نیز باید برگ نوبت گیری، شناسنامه سلامت، شناسنامه والدین و نوآموز و عکس ۴×۳ نوآموز را به همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.