کرمانشاه از نظر سرانه صندلی سینما وضعیت مطلوبی ندارد

معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه از نظر سرانه صندلی سینما وضعیت مطلوبی ندارد و در سطوح میانه کشور قرار دارد، گفت : وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیل‌گری و راهگشایی است و پیگیری لازم را برای افزایش سرانه صندلی انجام می‌دهد.

جمال برفی معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : بازسازی سینما استقلال برون‌سپاری و مقرر شده طی چهار سال پردیس شهر تماشا در این مکان ساخته شود و راه و شهرسازی نیز با آن موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی سینما در چهار شهرستان کنگاور، پاوه، صحنه و جوانرود مجوز دریافت شده و برای بهره‌برداری باید مالکیت ملک‌های موجود خصوصی شود گفت: فرایند اداری کار در حال انجام است و مؤسسه سینما شهر نیز برای تجهیز پای کار است و امید داریم تا پایان سه ماه اول به اتمام برسد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: سینما انقلاب هرسین در حال بازسازی است و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید داریم در سال جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه مالکیت سینما پیروزی در اختیار حوزه هنری قرار دارد و امید داریم با مرتفع شدن مشکلات به چرخه فعالیت بازگردد، عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه نقش تسهیل گری و نظارتی دارد.

برفی از تشکیل شورای عالی سینما در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بنابر ابلاغ معاون اول رئیس جمهور شورای عالی سینما در هر استان به ریاست استانداران باید تشکیل شود و با راه‌اندازی این شورا در استان کرمانشاه بسیاری از مشکلات رفع می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار