تاکید امام جمعه مشهد بر رفع تلخکامی های اقتصادی مردم

امام جمعه مشهد با تشریح سه عامل تلخ‎کامی اقتصادی مردم از نگاه رهبر معظم انقلاب، از مسئولان خواست زمینه زندگی بی دغدغه را برای مردم فراهم کنند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان، گفت: در آن دیدار، رهبری تأکید کردند که در اقتصاد کشور واقعیت‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که در بخش تلخ آن، بی ثباتی بازار و گرانی اجناس، فاصله طبقاتی و تنزل ارزش پول ملی تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت‌های وسیع اقتصادی، راه‎ اندازی بیش از هشت هزار بنگاه تعطیل و نیمه تعطیل، رشد شرکت‎های دانش ‎بنیان و حمایت از بنگاه‎های خرد و متوسط هم از سرفصل‎های بخش شیرین اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انتظار مردم این است که تصمیمات، اقدامات و همه تدابیری که در مسائل اقتصادی اعمال می‎شود، به ثمرات مطلوب و محسوس در زندگی مردم ختم شود تا کار به جایی برسد که دیگر عناصر تلخ کننده اقتصاد، حلاوت‎های موجود را در کام مردم از بین نبرند.

وی ضمن واکاوی چالش‎های موجود در عرصه اقتصاد ادامه داد: این بی‎ثباتی بازار، گرانی اجناس، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، مسائلی است که همگی به هم ربط دارد؛ بی ثباتی معلولی است که تنزل ارزش پول ملی و افزایش فاصله طبقاتی، علت‎های آن هستند و برای حل آن هم باید همه احساس تکلیف کنند و هیچکس نباید منتظر باشد تا دولت بیاید تلخی را از سفره مردم بردارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هم رئیس جمهور و هم رئیس بانک مرکزی اعلام کردند برای کالای اساسی، ارز دولتی را به فراوانی فراهم کرده و هر نوع واردات در این عرصه، با این ارز صورت می‌گیرد؛ بنابراین قیمت ارزی که در بازار آزاد از این مبالغ بیشتر می‌رود، نباید تأثیری بر واردات داشته باشد؛ اما حقیقت امروزه بازار متفاوت از این منطق است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به دلایل شکل‎گیری فاصله طبقاتی و مظاهر نمود آن در بازار گفت: امروزه در کشور ما اقلیت مرفهی زندگی می‎کنند که نظام زندگی و معیشت را در کشور بهم زده اند.

‎امام جمعه مشهد بیان کرد: گمان نکنید همه فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تأکید اخلاقی و توصیه معنوی است و می‌توان به آن عمل نکرد؛ این بیانات، دستورالعمل حکومتی و توصیه به جامعه است و باید در دستورکار قرار بگیرد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه باید در مقابل قاچاق و فساد اقتصادی ایستادگی کرد، گفت: اقتدار حکومتی باید پای ‎کار بیاید و کل جریان مدیریتی نظام به کار بیفتد تا با همه قدرت، این تلخی‌های موجود در اقتصاد کشور برای مردم به شیرینی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جامعه نباید تلخ‎کام باشد، این تلخی‎ها نباید حلاوت پیشرفت‌های اقتصادی را از بین ببرد، مردم باید راحت زندگی و شیرینی‌های پیشرفت وسیع زیرساخت‎ها را احساس کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار