انجام پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۳۶۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) اقدامات اجرایی مربوط به پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۳۶۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان را انجام خواهد داد.

غلامرضا چامه، معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : طبق هماهنگی‌های انجام شده، با همکاری قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) اقدامات اجرایی مربوط به پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۳۶۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان کرمانشاه که مطالعات آنها انجام شده و یا در دست انجام است و مشکل سیلاب، کم‌آبی و فرسایش خاک دارند، در یک بازه زمانی سه ساله انجام شود.

وی با بیان اینکه قرار است این پروژه‌ها با اعتبار یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اجرایی شوند، افزود: اجرای به موقع پروژه‌های آبخیزداری در استان بستگی به تخصیص اعتبار دارد و امیدواریم با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شاهد تسریع در اجرای این پروژه‌ها در استان باشیم.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تأکید کرد: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری بخش زیادی از مشکل سیلاب و فرسایش خاک در استان مرتفع خواهد شد، ضمن اینکه اجرای این پروژه‌ها در تغذیه آبخوان‌ها نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی اشاره‌ای هم به کم بودن اعتبارات استانی و ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان داشت و گفت: سال گذشته در مجموع ۷۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری به استان اختصاص داده شده که ۳۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی و ۴۳ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات ملی بود.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت کلی پروژه‌های آبخیزداری در استان داشت و گفت: پیش از این مطالعات مربوط به طرح‌های آبخیزداری در سطح ۹۵۰ هزار هکتار از وسعت استان انجام شده و از این سطح به میزان ۶۵۰ هزار هکتار تحت عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اقدامات مطالعاتی در سطح ۶۰ هزار هکتار از سطح حوزه‌های آبخیز استان در دست انجام است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار