کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی نوروز امسال ۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب امانت دادند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با تعطیلات نوروز امسال، ۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب توسط متصدیان سه کتابخانه فعال در ۲ شهرستان استان به متقاضیان امانت داده شد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌های مرکزی، علامه‌طباطبایی ارومیه و شیخ‌شلتوت مهاباد کتابخانه‌های فعال در ایام تعطیلات نوروزی امسال در استان بودند.

وی اضافه کرد: همچنین در این ایام ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به سه کتابخانه مرکزی، علامه‌طباطبایی ارومیه و شیخ‌شلتوت مهاباد مراجعه کرده و ۳۰۵ نفر نیز عضو کتابخانه‌ها شدند.

وی ادامه داد: قصه‌گویی، برگزاری نشست‌های فرهنگی و معرفی کتاب، محفل شعرخوانی، کاردستی و جمع‌خوانی از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های دایر در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همزمان با جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه‌ارومیه که با رویکرد نشاط آفرینی و احیای دریاچه صورت می‌گیرد، غرفه فرهنگی- ترویجی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز ۲۴ فروردین در محوطه پل میانگذر دریاچه ارومیه برپا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ منابع طبیعی آب در راستای احیای دریاچه ارومیه، نقاشی متری با موضوع دریاچه‌ارومیه، مسابقه خاطره‌نویسی خانواده‌ها با موضوع خاطرات مردم از دریاچه ارومیه، توزیع تراکت با محتوا‌های مرتبط با دریاچه ارومیه و صرفه‌جویی در مصرف آب، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی، مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این غرفه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.