رهاسازی ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به پیکره دریاچه ارومیه

مدیر منابع آب مهاباد گفت: رهاسازی ۱۱۵ میلیون مترمکعب حقابه زیست‌محیطی دریاچه ارومیه از محل سد مهاباد به سمت دریاچه آغاز شد.

خالد رحمانی مدیر منابع آب مهاباد از رهاسازی ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به پیکره دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: وضعیت ذخیره آب سد مهاباد به لطف بارش‌های اخیر در وضعیت مطلوب قرار دارد، اما ذخایر منابع آب زیرزمینی برای برداشت‌های بی‌رویه همچنان با کمبود مواجه است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ورودی آب به دریاچه سد ۲۰ مترمکعب در ثانیه است، افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۷۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر امور آب مهاباد اضافه کرد: پارسال در این ایام حجم آب ذخیره شده در داخل این سد ۱۵۳ میلیون مترمکعب بود و در مجموع ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شده بود که امسال این مقدار افزایش چشمگیری داشته است.

رحمانی همچنین با اشاره به برنامه ابلاغی طرح تعادل بخشی و ابلاغ و انسداد چاه‌های غیرمجاز حفاری شده در منابع ملی و حریم چاه‌های آب شرب روستایی بر همکاری گسترده مراجع قضائی و عوامل انتظامی و همچنین هماهنگی کامل با ادارات منابع طبیعی و آب و فاضلاب تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.