آلمان در دادگاه لاهه دخالت خود در نسل کشی غزه را رد کرد

در پی شکایت نیکاراگوئه از آلمان به دادگاه لاهه درخصوص تسهیل نسل‌کشی در غزه، امروز وکلای آلمان مقابل دادگاه حاضر شده و این شکایت را رد کردند.

آلمان روز سه شنبه در شکایتی که نیکاراگوئه در دادگاه بین المللی دادگستری اقامه کرد، تسهیل در نسل کشی در نوار غزه با فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را رد و ادعا کرد از فلسطینیان حمایت می‌کند.

براساس گزارش رویترز، بر اساس داده‌های وزارت اقتصاد، آلمان یکی از قوی‌ترین متحدان رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر بوده است و یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان تسلیحات این رژیم است که تجهیزات نظامی و تسلیحاتی به ارزش ۳۲۶.۵ میلیون یورو (۳۵۳.۷۰ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۳  به اراضی اشغالی ارسال کرده است.

آلمان و دیگر کشور‌های غربی با تظاهرات خیابانی، پرونده‌های حقوقی مختلف و اتهامات نفاق از سوی گروه‌های مبارزاتی مواجه هستند. تانیا فون اوسلار-گلیچن، کمیسر حقوق بین الملل در وزارت خارجه آلمان، به قضات دادگاه بین‌المللی لاهه گفت که پرونده نیکاراگوئه شتابزده و مبتنی بر شواهد ضعیف است.

وی ادعا کرد که صادرات تسلیحات برای اطمینان از انطباق با قوانین بین المللی بررسی می‌شود. آلمان تمام تلاش خود را برای ایفای مسئولیت خود در قبال مردم اسرائیل و فلسطین انجام می‌دهد، زیرا آلمان بزرگترین اهداکننده کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها است.

فون اسلار-گلیچن گفت که امنیت رژیم صهیونیستی به دلیل تاریخچه کشتار یهودیان توسط نازی‌ها در هولوکاست، اولویت آلمان است. آلمان از گذشته خود درس گرفته است، گذشته‌ای که مسئولیت یکی از وحشتناک‌ترین جنایات تاریخ بشر یعنی هولوکاست را در بر می‌گیرد.

وکلای نیکاراگوئه روز دوشنبه از دادگاه بین المللی دادگستری خواستند تا به آلمان دستور دهد تا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند و کمک های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را به عنوان اقدامات اضطراری از سر بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
ترسوی بزدل از چی میترسی یک مشت کاغذ پاره یا لابد فکر کردی قانون وجود داره مثل نتانیو هو هو باش کارش به هیچی نیست مثل خر کله اش پایین با پوزه بند داره راا خودش میره محکم میگه درست هم هست تا جهنم فاصله ای هم نداره ولی محکن رو دست و پاش چار نعل میره چه میگه نصف شبی هو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
کی صادقت داشتند که قبول اعمال تروریستی شون کنند
همیشه انکار کردند
به صهیونیست ها همه جور کمک میکنند که برنگردند
چونکه صابون شون به تن انها خورده
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
انان در یک جنایتی اشکار ۶ میلیون یهودی را زنده زنده در کوره های ادم سوزیشان به طرز فجییعی سوزندان هولوکاست تا قاره اروپا را از شر انان خلاص کنند الان باید از خجالت شان در بیایند
آخرین اخبار