مشارکت مردم در اقتصاد، جزو اولویت هاست

استاندار قزوین گفت: مشارکت مردم در اقتصاد هم جزو اولویت هاست و طراحی‌هایی باید برای مشکلات و مسائل اقتصادی شکل بگیرد و برنامه ریزی شود.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در شورای اداری شهرستان قزوین گفت: سال جدید بایستی با همت و اراده و تلاش مردم و خدمتگزاران مردم و دولت، سرعت و عمق بیشتری را برای رفع مسائل و مشکلات کشور و ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم و ایجاد ظرفیت‌های توسعه‌ای برای کشور به وجود بیاید.

اعلایی بیان کرد: براساس مطالعات و تحقیق‌های انجام شده و نگاه‌های ما ریشه بسیاری از مسائل مشکلات اقتصادی است. به خاطر اینست که سیاست کلان کشور و منویات مقام معظم انقلاب در حوزه اقتصادی مطرح می‌شود و در این مسیر باید به دنبال رفع مسائل و مشکلات بود.

وی گفت: دشمن، تمام تدابیر و راهکار‌ها را به کار گرفته است تا در حوزه اقتصادی آسیب بزند و استان ما در این حوزه، مستعد نقش آفرینی جدی‌تر است. چناچه مدیران و مردم ما تدبیر جدی تری داشته باشند می‌توانیم تاثیر گذاری ملی هم داشته باشیم.

اعلایی افزود: در برخی حوزه‌های تولیدی جزو اولین‌ها هستیم و تاثیر‌هایی مهم در کشور داریم. تدبیر‌های مهم در این حوزه‌ها می‌تواند اثرات ملی داشته باشد. در سال ۱۴۰۲ هم همین رویه بود و با تلاش‌های مردم و مدیران توفیقات خوبی در حوزه‌های سرمایه گذاری ها، اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری داشتیم و اینها نشات گرفته از خدمت رسانی مدیران و مردم است و در برخی بخش‌ها نیز اوضاع خوبی نداریم.

استاندار قزوین اظهار کرد: اولویت دیگری که امسال هم نامگذاری شده، مشارکت مردم در اقتصاد هم جزو اولویت هاست و باید از افرادی که نیازمند هستند و از افرادی که ظرفیت دارند حمایت کنیم و طراحی‌هایی باید برای مشکلات و مسائل اقتصادی شکل بگیرد و برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن که مردم هم رغبت بیشتری دارند برای سرمایه گذاری و صنعت آن هم چندین صنعت را متحول و به تولید منجر می‌شود تا در این سطح هم کار‌هایی پیش برود. مقوله دیگری که جز اولویت هاست سرمایه اجتماعی در کشور است که به خاطر برخی سو عملکرد‌ها اتفاق افتاده خصوصا در دهه ۹۰ منجر شده در حوزه سرمایه اجتماعی آسیب پذیر شدیم.

اعلایی گفت: کارگزاران نظام ذهنیت مردم را نسبت به کارآمدی نیرو‌های حاکمیتی را فراهم کنند. موضوع سرمایه اجتماعی کاملا مشخص است برای ایجاد امید اعتماد اجتماعی باید سطح خدمت رسانی خودمان را بالا ببریم و در عین حال تعهد در مجموعه خدمت گزاران و کارگران ایجاد کنیم تا سرمایه اجتماعی تحقق پیدا کند. استان ما به دلایلی متاسفانه برخی رفتار‌ها و کج سلیقگی‌هایی که اتفاق افتاده و ذهنیتی ایجاد شده نیاز به توجه بیشتر دارد.

 وی بیان کرد: مدیران شهرستانی مستقیما با مردم در ارتباط دارند و بایستی فضای‌های خدمت رسانی خواسته مردم و با سرعت و با دقت و تکریم با مردم برخورد شود. نسبت به سلامت و کارکنان و رفتارشان با مردم دقت شود.

اعلایی عنوان کرد: وقتی مسئولیتی را به عهده گرفتیم باید به درستی انجام شود. این موضوع مهمی است که در حوزه ماموریتی شما درشهرستان به آن تاکید دارم. یکی از دلایل آسیب دیدن سرمایه‌های اجتماعی به دلیل برخی ساختار‌های غلط است و بالابردن توقع نابجا در وعده‌های انتخابات و سایر وعده‌ها باید مدیریت شود.

استاندار قزوین گفت: باید سطح توقعات در یک بستر اغنایی توضیح داد و بیان واقعیت‌های موجود است که بایستی مدنظر قرار بگیرد. انتخابات را پشت سر گذاشتیم با تلاش‌های دست اندرکاران تشکر میکنم که به شکل مناسبی مدیریت شد. اولویت ما مردم هستند و مهمترین پیام به مردم، سلامت و صداقت با مردم در برخورد است.

شورای اداری شهرستان قزوین در محل فرمانداری با حضور متولیان نهاد‌های مختلف برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.