معاون استاندار قزوین:

شعار سال با نیروی کار ماهر محقق می‌شود

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: تربیت نیروی کار ماهر از سوی فنی و حرفه‌ای می‌تواند جهش تولید و شعار سال را محقق سازد.

علی رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: فنی و حرفه‌ای در استان قزوین دارای امکانات خوبی است و به عنوان یک نهاد شناخته شده به وظایف خود عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در استان قزوین ۴.۷ درصد است، افزود: به لحاظ ملی نیاز داریم که حمایت‌های قانونی از فنی و حرفه‌ای افزایش یابد تا ادارات بتوانند به لحاظ اقتصادی از این ظرفیت استفاده کنند.

رحمانی تاکید کرد: مدیر کل فنی و حرفه‌ای در هر استان باید درجه یک باشد تا مهارت آموزی در اولویت قرار گیرد، از طرف دیگر تغییر ذایقه خانواده‌ها به سمت مهارت آموزی از دیگر اموری است که در سازمان فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به میزان دریافت پایین حقوق کارمندان فنی و حرفه‌ای نسبت به سایر سازمان‌ها اشاره کرد: صیانت از نیرو‌ها وظیفه ملی دستگاه‌ها بوده و سازمان فنی و حرفه‌ای با وضع قوانین حمایتی می‌تواند در حفظ نیرو‌های فعلی و متخصص موفق عمل کند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اساسنامه تدوین شده این اداره کل اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای در استان قزوین دارای منابع مالی خوبی است و نگاه خوبی به این اداره در مجموعه استان وجود دارد.

در این برنامه ضمن تقدیر از اقدامات و زحمات علی طاهرخانی مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای قزوین، سیروس صارمی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.