آخرین وضعیت پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل/ تشکیل دو پرونده قضایی درباره آبگرفتگی‌های اخیر اهواز

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برای ۲ دستگاه مسئول در خصوص آبگرفتگی‌های اخیر اهواز پرونده ای تشکیل شده است.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز ضمن تشکر از حضور خوب و صمیمانه مدیران رسانه‌ها در جلسه با رییس قوه قضاییه درباره برنامه قوه قضاییه در خصوص تحقق شعار سال، گفت: رهبری معظم انقلاب از ما مسئولان انتظار عمل کردن به شعار‌ها را دارند.

وی گفت: تلف کردن زمان پیرامون ابعاد تئوریک شعار‌ها راه رسیدن به ابعاد آن را دشوار می‌سازد و به میدان کشاندن ظرفیت‌های عظیم مردمی در میدان اقتصاد و تولید نیازمند مانع زدایی از حضور و مشارکت مردمی است لذا رفع موانع تولید برای مردم از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

ستایشی افزود: قوه قضاییه خود را از مخاطبان اصلی موضوع دانسته است و معتقدیم که همراهی قوا بر اجرای منویات رهبری شرط اصلی این راه است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در موضوع عفو مورد نظر رهبری اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اقداماتی را در هفته گذشته از ناحیه رژیم منحوس صهیونیستی شاهد بودیم و خدوم‌ترین فرماندهان کشور را در قاعده مندترین محیط بین المللی ترور کردند و این تروریست‌های شرور با ترور فرماندهان کشور در غزه و لبنان و یمن و ... دست به اعمال ننگینی زدند، اما وعده الهی و آزادی قدس شریف امروز بیش از پیش نزدیک شده و روز موعود جهانی بدون اسرائیل تحقق یافتنی‌تر شده است. 

وی گفت: پیگیری‌های حقوقی و قانونی با هدف رسواسازی این چهره فساد باید همزمان در ابعاد بین المللی دنبال شود و این رژیم نشان داده که هیچ قاعده و قانون را به رسمیت نشناخته و آبرویزی بین المللی برای خود ترتیب داده است.

آخرین وضعیت پرونده حوزه علمیه ازگل

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل گفت: موسسه  پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده  به شماره ۲۳۵۱۴ به تاریخ ۹  فروردین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی ۶۷، ۱۴  تهران مورد خریداری شده را به حوزه علمیه امام خمینی (ره) اقاله کرده است.

آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی

ستایشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی در پرونده فساد ارزی گفت: سالار آقاخانی به اتهام مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه به تحمل سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. این پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی و اجرای احکام است و در شرف عملیات اجرایی حکم صادره است.

وی درباره واکنش قوه قضاییه از باب حقوق عامه در خصوص مشکل آبگرفتگی‌های اخیر اهواز در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دو پرونده برای دو دستگاه مسئول و ذی‌مدخل تشکیل شده و در شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز مطرح رسیدگی است و هر دو پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

ستایشی درخصوص طرح دعوا در مجامع بین المللی در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: طرح دعوا در این زمینه برعهده وزارت خارجه و دولت است. ظاهرا وزارت خارجه و وزیر و مقامات وزارتخانه مقدمات آنرا فراهم می‌کنند. قوه قضاییه در اجرای مقررات ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری از طریق دادستان کل مسئول پیگیری و نظارت طرح دعوای بین المللی توسط دولت است. روز یکشنبه معاونت امور بین الملل قوه قضاییه شرح مستوفی خدمت دادستان کل مرقوم کردند و به نقض اشکار قواعد بین المللی اشاره داشتند و تقاضای اعمال مقررات ماده ۲۹۰ قانون ایین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ را از دادستان کل داشتند و خواهان دستور پیگیری و نظارت در تعقیب کیفری بودند. ان شاالله با اهتمامی که دادستان کل دارند این مورد با تلاش دولت کریمه به نتیجه موثر می‌رسد.

طرح ویژه ملی حبس‌زدایی و بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی اجرا می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های قوه قضاییه در زمینه حبس زدایی، کاهش جرایم و پیشگیری از وقوع جرم در سال جدید، گفت: در سال جدید در زمینه حبس زدایی طرح ویژه ملی استفاده هدفمند از نهاد‌های ارفاقی به منظور رفع مشکلات عمومی در دستور کار است.

وی ادامه داد: در این طرح مقرر شده است مشکلات خاص هر استان مشخص شود و پنج طرح خاص با مرحله بندی اجرایی تعریف و مسئول اجرای آن نیز دادستانی‌ها در سراسر کشور خواهند بود.

وی افزود: در دو سال اخیر در برنامه دادگستری‌ها شاهد استفاده از نهاد ارفاقی جایگزین حبس بوده است.

 شکایت ۵۱۰۰ نفر در پرونده کوروش کمپانی

ستایشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی و اینکه این پرونده چند شاکی دارد؟ گفت: تعداد شکات این پرونده تعداد قابل توجهی هستند و اخرین آماری که داریم این است که ۵۱۰۰ نفر در این زمینه شکایت کردند. پرونده به صورت ویژه و خاص در حال رسیدگی است و دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ نظارت کامل دارند و بر این مهم ریاست قوه قضاییه تاکیدات موکد داشتند که از تمام ظرفیت قانونی بهره گرفته شود تا استرداد حقوق و وجوه شکات انجام شود.

وی افزود: ضمن پیگیری‌هایی که انجام شده، اقدامات خوبی در جهت شناسایی وجوه و اموال متهم و مرتبطین بعمل امده و اموال توقیف شده و در آتی به اقتضای تصمیمات قضایی موجبات تادیه حقوق مالباختگان انجام می‌شود. تلاش میکنیم اموال و وجوهی که توقیف نشده شناسایی شود.

طرح ویژه ملی حبس‌زدایی و بهره‌مندی از نهاد‌های ارفاقی اجرا می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های قوه قضاییه در زمینه حبس زدایی، کاهش جرایم و پیشگیری از وقوع جرم در سال جدید، گفت: در سال جدید در زمینه حبس زدایی طرح ویژه ملی استفاده هدفمند از نهاد‌های ارفاقی به منظور رفع مشکلات عمومی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح مقرر شده است مشکلات خاص هر استان مشخص شود و پنج طرح خاص با مرحله بندی اجرایی تعریف و مسئول اجرای آن نیز دادستانی‌ها در سراسر کشور خواهند بود.

آخرین وضعیت پرونده کارخانه پلی اکریل

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان گفت: پرونده‌های متعددی له و علیه این شرکت مطرح شده است و از این جهت بنا به تدبیر صورت گرفته همه این پرونده‌ها تجمیع شده و در دادسرای ناحیه ۵ دادگستری اصفهان در حال تحقیقات مقدماتی و رسیدگی قضایی است.

وی ادامه داد: این پرونده حجیم است و قرار ارجاع به هیات سه‌نفره کارشناسان رسمی صادر و نظر کارشناسان نیز ابلاغ و در این زمینه نظریه تکمیلی هم صادر شده است.

ستایشی با بیان اینکه پرونده پس از اتمام تحقیقات مقدماتی به مرجع ذیصلاح ارجاع خواهد شد، افزود: با تدبیر ستاد اقتصاد مقاومتی و اقدامات مجدانه قوه قضاییه و دادگستری استان اصفهان این مجموعه اکنون در حال بهره‌برداری است و فرایند تولید در این شرکت متوقف نشده است.

جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی در قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی در قوه قضاییه در سال جدید گفت: اینگونه موارد در صلاحیت و در شمول وظایف قوه مجریه است و منتظر دریافت مجوز برای تبدیل وضعیت نیرو‌های خدوم قوه قضاییه هستیم.

وی ادامه داد: اگر این مجوز از سوی دولت داده شود اقدامات قانونی بعدی آن را انجام خواهیم داد.

ستایشی با بیان اینکه باید از اقدامات در این زمینه از مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و هیات رئیسه آن تقدیر کنیم که پیگیری‌های لازم را برای لوایح و طرح‌های قضایی داشتند، گفت: با توجه به اینکه این اقدامات هنوز نهایی و ابلاغ نشده است نمی‌توانیم در این زمینه اطلاع رسانی کنیم، اما اقدامات خوبی نیز در مجلس شورای اسلامی انجام دادند و همه نهاد‌های قوای حاکم و حاکمیت نظام نسبت به این افراد دغدغه‌مند هستند و پس از ابلاغ و تصویب در این زمینه انجام وظیفه خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سرهنگ جوانمردی گفت: حکم صادره نسبت به پرونده مطروحه در شعبه هم عرض صادر شده، اما این حکم غیرقطعی است.

ستایشی افزود: چنانچه محکوم علیه اعتراض کند و تقاضای فرجام خواهی داشته باشد، این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

وی یادآور شد: در همه پرونده‌هایی که دارای جنبه خصوصی است؛ تمام اهتمام قوه قضاییه بر این استوار است که به تجلی صلح و سازش بیانجامد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده ازگل گفت: آنچه اطلاع داریم موسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده در تاریخ نهم فروردین ۱۴۰۳ در دفتر اسناد رسمی شماره ۱۴۶۷ تهران، مورد خریداری شده را به حوزه علمیه حضرت امام خمینی ره اقاله کرده است و بقیه اطلاعات را حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اعلام کرده‌اند.

برچسب ها: قوه قضاییه ، سخنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
در ماجرای باغ ازگل اول فرمودند جعل شده دستگاه قضا ورود کند،
بعد فرمودند غفلت شده عذرخواهم!!
بعد که مدارک مستندات قانونی رو شد بعد عید بازپس گرفته شد!!!!
سوال تکلیف افراد متخلف در این ماجرا که حداقل بالا کشیدن مال غیر و یا به قول دوستان جعل روی داده چیشد!!!؟؟
یعنی مملکت اینقدر بی قانون است که چنین تخلف میلیاردی صورت بگیرد هیچکس مورد بازخواست و محاکمه قرار نگیرد!؟
برای چهار لاخ مو دم از قانون شرع اسلام احکام اسلام خدا پیغمبر با دوربین و نیرو توی کوچه خیابون مترو جلوی مردم گرفته به اسم قانون گرفته برخورد می شود اما برای حرام خواری و رانت قانون بی قانون!؟
در اسلام و قوانین چیزی به اسم تبعیض قائل شدن در تخلفات و برخورد و مجازات افراد اگر آمده به مردم هم اطلاع رسانی کنید تا مطلع شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
از رانتی که اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته تو بورس اتفاق افتاد که عشقی و جناب اژه ای فرمودند حداکثر یک ماهه به تخلف و رانت صورت گرفته تو بورس رسیدگی و اسامی آنها حداکثر یک ماهه اعلام‌ میشه و هنوز اعلام‌ نشده و اعلام‌ هم نخواهد شد چه خبر ؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
فساد و رانت و اختلاس چنان توسط کارگزاران بالا رفته که از فردا باید افراد درستکار که کمتر از انگشتان یک دست هست شناسایی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
معلوم است که حواسمان پرت نخواهد شد . نشستیم ببینین قوه قضائیه آیا به کار خودش درست عمل میکند یا خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
که اگر جواب خیر باشد آنوقت خدا بدادشان برسد چون ملت واقعا صبرشات تمام شده آنهم با این گرانیها و اقتصاد فلج ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
سر بسته و به زبان عربی در مورد پرونده ازگل مینویسند که هیچ چیزی دستگیری نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
مهمه الان خدا هم به عربی قران را نزول کرد ولی بنده خدا ان را به بقیه که نمیفهمند می فهماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
پس چون اقاله شده است (سند برگشت خورده) از تعقیب و مجازات مسببین خبری نیست ؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
پرونده های چندین سال خاک خورده را به کجا رساندید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
از پرونده رانت فولاد، دبش، فرزندان مقام قضایی، باغ ازگل غیره غیره چخبر؟
آقا میری امثال آقا میری دو کلام حرف حساب می زنند از لباس و دوربین محافل تصویر غیره ذالک خلع می شوند اما در ماجرای باغ ازگل که خود درخواست ورود دستگاه قضایی رو داشت خبری نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هواسمان پرت نخواهد شد،
آخرین اخبار