صندوق‌های شورای زکات فطریه شهرستان آماده دریافت زکات فطریه مردم

فرماندار کرمانشاه با اعلام اینکه صندوق‌های شورای زکات فطریه شهرستان آماده دریافت زکات فطریه مردم است، گفت : کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کرمانشاه به عنوان هماهنگ کننده شورای زکات متولی جمع‌آوری زکات فطریه است و تمهیدات لازم در این زمینه همچون سنوات قبل باید اندیشیده شود.

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در جلسه شورای زکات فطریه سال جاری در فرمانداری ضمن تبریک فرا رسیدن عیدسعید فطر، با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی مقرر شده مکان اصلی اقامه نماز عیدفطر در مسجد جامع است، گفت : سایر مساجد سطح شهر میزبان نمازگزاران عیدفطر خواهند بود.

وی ادامه داد: در خصوص جمع‌آوری زکات فطریه، کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه در قالب شورای زکات اقدام به جمع آوری وجوه فطریه به صورت یکپارچه اقدام خواهند کرد.

آمویی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی میزان فطریه از سوی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) صورت گرفته است، افزود: مردم می‌توانند از طریق صندوق‌های مشخص شده و درگاه‌های الکترونیکی فطریه خود را پرداخت کنند، در ضمن برای اولین بار در کشور، همشهریان می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز نانوایی‌ها اقدام به پرداخت زکات فطریه خود نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به افراد زیر پوشش که از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، گفت: زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان ایتام نیز مشمول خدمات حمایتی کمیته امداد هستند و از طرفی مددجویان زیر پوشش بهزیستی و سایر موسسات خیریه را داریم، که در بحث زکات همه آنان بر اساس جوانب شرعی بابت امور جاری و ضروری خانواده‌های نیازمند حمایت می‌شوند.

رضا طاهری افزود: نماینده ولی فقیه در استان‌ها به عنوان رئیس شورای زکات، استانداران نائب رئیس شورا و مجموعه کمیته امداد نیز دبیر شورای زکات فطریه هستند و در شهرستان‌ها نیز این مراتب تعریف شده است و به عنوان دبیرخانه ضمن ایفای نقش خود، وظیفه داریم همراهی و همدلی حداکثری مردم را در بحث پرداخت وجوهات زکات، هزینه کرد بهینه این وجوهات و جذب اعتماد عمومی و پیشگیری از هر سواستفاده احتمالی را در نظر بگیریم.

وی گفت: تمهیدات لازم برای استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان کرمانشاه باتوجه به تعداد نمازگزاران متدین پیش بینی شده و با حمایت فرماندار کرمانشاه این استقرار پایگاه‌ها به موقع در ساعات اولیه صبح روز عید فطر انجام خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار